חפש ב:

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
עיצוב וטכנולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר, למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
מצוינות 2000
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
עודד רייכספלד, ד"ר ניר פלג, ד"ר קובי בן ברק, ד"ר שרה גרופר
שפה:
עברית

המוצר בו נעסוק ביחידת לימוד זו הוא "אקדח השקיה רב-מצבים". אקדח זה הוא מוצר גינה משוכלל, המאפשר השקיה של צמחי הגינה באופן מתוחכם יותר מאשר צינור ההשקיה אותו מכירים כולם. אקדח ההשקיה בו נעסוק הפעם יהיה לא רק אמצעי לטיפוח חשיבה מדעית ויצירתית, אלא גם יאפשר לנו במהלך ההוראה לפרק ולהרכיב אותו במו ידינו, לחשוב על התפקיד של כל חלק, להכיר מושגים מדעיים והנדסיים חדשים, וכל זאת באמצעות שעשועים ומשחקים במים.
יחידת הלימוד מחולקת לשלושה חלקים:
1. חקירת תכונות אקדח ההשקיה רב-המצבים: בדיקה כמותית של האופן בו משפיעה צורת החרירים על הספק המים.
2. בחלק זה יבצעו התלמידים "הנדסה הפוכה" reverse engineering)). יפרקו ויבחנו את החלקים המרכיבים את אקדח ההשקיה בכדי לזהות את העיקרון הטכנולוגי הפועל במוצר ואת הכלים האמנותיים הקיימים בממשק המשתמש שלו.
3. משימות סיכום: לסיכום יסכמו התלמידים את הידע שצברו ויכינו סרטון קצר או מצגת על אחד ההיבטים של המוצר, לפי בחירתם.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.