דלג אל

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
ביולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר, למידה רב-תחומית, משחוק
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
ערן אסקרי
שפה:
עברית

מה בין חישת מגע לבין המוח?

רצף של שלושה שיעורים הבוחן את חוש המישוש במגוון דרכים ויוצר קשר בין גירוי וחישה לבין פעילות המוח.
המטרה: ללמוד ולהבין את מורכבות הגירוי התחושתי באמצעות התנסות ועניין.


נושאי השיעורים:
בשיעור הראשון התלמידים בוחנים את חוש המישוש שלהם, משווים בינו לבין חושים אחרים ובינו לבין חוש המישוש של חבריהם. הם מתכננים ובוחנים מישוש באיברים שונים


בשיעור השני התלמידים עושים את הניסוי שתכננו ומגדירים את הקשרים בין כמות החיישנים באיבר מסוים לבין תפקידיו ורגישותו לתחושה


בשיעור השלישי נלמד עקרון הַהוֹמוּנקוּלוּס דרך הדוגמה של הוֹמוּנקוּלוּס תחושתי, והתלמידים מציעים דוגמאות להוֹמוּנקוּלוּסִים נוספים (פרט לתחושתי)

> מצגת מלווה לשיעור השלישי


השיעור נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

חקר במדעי הרוח והחברה
מהו חקר במדעי הרוח והחברה, וכיצד נערוך חקר כזה עם תלמידים מחוננים ומצטיינים?
מעבר לשביל – פעילות היסטורית בשביל ישראל
תוכנית רב שנתית לפעילות חקר, לימוד ויצירה לטיפוח הזיקה בין שביל ישראל לאתרי מורשת, לאירועים היסטוריים ולאנשים החיים בקרבת השביל
קומדיה של טאויות
איך מרגילים תלמידים לתכנן ניסוי ולבצעו בדרך נכונה? שימוש במתודה של מציאת טעויות הוא אחת הדרכים להטמיע דרכי עבודה נכונות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.