דלג אל

הצהרת נגישות

כמה חושים יש לנו?

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
ביולוגיה, פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר, למידה עצמאית, שאילת שאלות, חשיבה ביקורתית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
שרה גולן
שפה:
עברית

כמה באמת? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר

כולנו יודעים שיש לנו חמישה חושים, אבל למעשה מערכת החושים שלנו ושל יצורים חיים אחרים מורכבת יותר. אנו מכירים תופעות טבע המצביעות על כך: להקה של דגים הבורחת מטורף מסתובבת בדיוק באותה שנייה. כיצד הדגים חשים את חבריהם ונעים בו זמנית? או שיח הגדל סמוך לכביש סואן ואינו מצמיח ענפים לכיוון הכביש. כיצד השיח מרגיש את תנועת האוויר הנגרמת ממכוניות העוברות במרחק של כמה סנטימטרים?

 
השיעור עוסק במערכות חושים נוספות ומורכבות ומציע תמונה מורכבת יותר של מערכת החושים מזו המוכרת לתלמידים.
ייחודה של הפעילות וחשיבותה בהוראת מחוננים ומצטיינים הן בהיותה מבוססת על התנסויות המזמנות עיסוק בתפיסות אלטרנטיביות. הפעילות אינה מעמיקה בהסבר של התופעות המוכרות אלא פותחת פתח לחשיבה ביקורתית על תופעות ידועות ואף מובנות מאליהן. היא מחייבת חשיבה בכך שהיא מעודדת התבוננות ושאילת שאלות על המוכר.

 
למעשה הקורס עוסק במהות המדע ונותן לתלמידים היכרות עם חקר מדעי שהוא חקר דינמי, מתפתח ומשתנה.


השיעור נכתב בידי שרה גולן בעבור מאגר הידע מחוננט.

> כמה חושים יש לנו? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר

אולי תתעניינו גם ב...

קפה דילמה
דילמה שבועית – קורס ייחודי לחטיבת הביניים
האם יש מקום לבולים בימינו?
האומנם יש צורך בבולים בעידן שבו עיקר התכתובת דיגיטלית?
משחוק – כנס מורים בלילה
חידות מעוררות חשיבה יצירתית, משחק והישרדות, שיעורי אומנות בזוּם – משחוק, תהליכי למידה בהוראת מחוננים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.