דלג אל

למידה בעולם אימרסיבי – כנס מורים בלילה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אוריינות דיגיטלית, היבטים רגשיים, פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, משחוק
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
מעין רוגל
שפה:
עברית

סיפור חוצה גבולות בין בדיון למציאות משמש מסגרת מרתקת להוראה

בני אדם מספרים סיפורים משחר ההיסטוריה. סיפור הוא אמצעי תקשורת ודרך טובה ללמידה.
שמיעת סיפור נתפסת אירוע פסיבי. השומע, או הקורא, מקשיב למה שמישהו אחר חיבר בעבורו. אבל סיפור טוב הוא סיפור שמביא את הקורא להזדהות עמוקה, להרגשה שהוא חווה ממש את המסופר עד כדי רצון להתערב, לשנות, לסייע, לעצור.
הסיפור האימרסיבי הוא למעשה הסיפור של העולם הדיגיטלי. הסיפור הוא מסגרת המאפשרת לקורא או לשומע להתערב, לבחור או לקבוע את התוכן העתידי באמצעות כלים דיגיטליים. חדרי בריחה משתמשים במבנה של סיפור אימרסיבי, וכך גם ז'אנר כתיבת סיפורים אינטראקטיביים מפעיל את הקורא והופך אותו לכותב-בפועל.

מעין רוגל מציעה להשתמש בסיפור האימרסיבי בתוך הכיתה ולתכנן יחידת הוראה שיש לה מסגרת אימרסיבית מסקרנת המובילה ללמידה פעילה. אין מדובר על ויתור על עומק פדגוגי אלא על הוראת ידע ומיומנויות בתוך מסגרת מפעילה ומרתקת.

ההרצאה הייתה הרצאת פתיחה לכנס "מורים בלילה" – כנס שבו הציגו מורי האגף למחוננים ולמצטיינים דילמות, פרויקטים והתאמות ייחודיות ללמידה מרחוק. הכנס נעשה ביוזמת אלון לוי, מנהל מרכז המחוננים עמק הירדן, ומיה מירב, מורה במרכזי המחוננים כרמיאל ושלומי ומדריכה פדגוגית באגף למחוננים ולמצטיינים. הכנס הוקלט בעבור מאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

כלי לאיתור חסמי למידה לתלמידים מחוננים ומצטיינים והמענה להם
הכלי מציע ארבעה שלבים לאיתור חסמים ומענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בהתאם לתפיסת העיצוב האוניברסלי ללמידה.
כמו צמח בר
תלמידים מקימים מוזיאון פעיל בשדה הבר הסמוך לבית הספר
המלצות לספרי קריאה
המלצות לספרי קריאה העוסקים בגיבורים מחוננים או מצטיינים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.