דלג אל

איגרת לרכזי השתלבות בנושא מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
מסגרות ותכניות, פדגוגיה, היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
עדה דרורי, שרה גולן, דגנית קוקווקא
שפה:
עברית

קווים מנחים לשילוב מחוננים ומצטיינים ולטיפוחם במסגרת הכיתה ההטרוגנית בבית הספר היסודי

רוב התלמידים המחוננים והמצטיינים בבתי הספר היסודיים לומדים בכיתות רגילות והצוות החינוכי בבית הספר נדרש לתת להם מענה במסגרת הכיתה ההטרוגנית. באיגרת זו, פרי שיתוף פעולה של האגף למחוננים ולמצטיינים עם מערך ההכלה וההשתלבות בבתי הספר היסודיים, מתוארים מאפייינים וצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ומוצעים מענים אפשריים הניתנים ליישום במערכת הבית הספרית.

האיגרת עוסקת בנושאים האלה:
1. מענים מערכתיים למחוננים ולמצטיינים
2. היבטים רגשיים של תלמידים מחוננים
3. מאפייני חשיבה של תלמידים מחוננים
4. מענים פדגוגיים למחוננים ולמצטיינים
5. תפירת "חליפה אישית"
6. טיפוח יצירתיות
האיגרת פורסמה במאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

העצמה רגשית בכיתות עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) – מדריך יישומי
התוכנית החינוכית המוצעת נותנת מענה לאתגרים ולצרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים במעגלים שונים (מורים, תלמידים, הורים)
אומנות מטפחת מצוינות
כיצד מטפחת האומנות את המצוינות?
למידה מכוונת תוצר בחינוך סביבתי
פעילות התנסותית בתחום החינוך הסביבתי לבחירתם של תלמידים מחוננים ומצטיינים ולתלמידים נוספים סקרנים ובעלי יכולות גבוהות בכיתה ההטרוגנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.