דלג אל

בואו נלמד להתבונן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, אמנות ויצירה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בדרך החקר
מסגרות חינוכיות:
כיתות מחוננים
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
נדב מרקו
שפה:
עברית

השפע שאנחנו חיים בתוכו מקשה על ההנאה ממנו. בואו נלמד להתבונן

חוש הראייה הוא המפותח ביותר אצל בני האדם מסיבה אבולוציונית. זהו החוש שעוזר לנו לספק כמעט את כל הצרכים הבסיסיים שלנו.


הרצאה זו מתמקדת בראייה, בחוש שמספק את הצורך שלנו בהגשמה עצמית.
בעידן של שפע במידע ובטכנולוגיות דווקא השפע עצמו מקשה על הנאה אמיתית ממנו. אנו מוצפים בגירויים חזותיים בלתי פוסקים, ורובנו מסתכלים על תמונות בדפדוף כה מהיר, עד שאיננו יכולים לקלוט יופי או לחוש מסופקים ממנו. עלינו ללמוד לשים לב אל הגירוי, להניח לעצמנו לקלוט אותו ולהבין אותו.

 
ההרצאה נותנת כלים להתבוננות מעמיקה בגירויים חזותיים ולהוראת ההתבוננות לתלמידים מחוננים. הכלים ניתנים לשימוש בכיתה בתרגול חד-פעמי או קבוע.

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט, במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

פתרונות לבעיית ההתחממות הגלובלית
מאמר קצר המתאר תהליך למידה במסגרת קורס בחינוך סביבתי
קבוצת המחקר על חינוך היסטורי בסטנפורד – SHEG
איך אפשר לקדם חשיבה ביקורתית בהיסטוריה במחקר ובמעשה?
הגיגית - יצירה אישית מורכבת
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.