דלג אל

הצהרת נגישות

פתרון בעיות עתידניות – FTS

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
גאוגרפיה - אדם וסביבה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בדרך החקר, מעגלי שייכות
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אביבית שפיר
שפה:
עברית

איך מכינים את התלמידים לעתיד בלתי ידוע?

אביבית שפיר היא מורה בתוכנית "אמירים" בבית הספר הר שכניה במשגב.

שפיר מספרת על תוכנית FPS – Future Problem Solving המנסה לתת מענה לתלמידים ולהרגיל אותם להשתמש במיומנויות חשיבה לפתרון בעיות עתידניות.

בכל שנה דנים בחמישה אתגרים עתידיים. התלמידים דנים בהם במסגרת מודל של שישה שלבים כמתואר בהרצאה.

 

המודל כולל עבודה בקבוצות, הקניית מיומנויות של חיפוש מידע מושכל ושימוש בכלים לחשיבה יצירתית. עם ארבעת האתגרים הראשונים מתמודדים התלמידים בכיתה. האתגר החמישי נדון במפגש עם תלמידים מבתי ספר נוספים.

 

קורסי FPS נלמדים בבתי ספר שונים בארץ ובעולם. בכל שנה מתקיימת ועידה בהשתתפות אלפי תלמידים מרחבי העולם.

 

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

הילד המחונן: מושגים מרכזיים בתאוריה של דברובסקי
מחוננים הם יותר מהאינטליגנציה שלהם. אילו מאפיינים רגשיים וחברתיים מתלווים למחוננות?
מנקודה לנקודה
פעילות חקר של משחק לוח לשני שחקנים
הפסיכולוגיה של החושים
כיצד קשור עולם החוויה הפנימי אל החושים – שער הכניסה אל התודעה?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.