דלג אל

כל הדרכים מובילות לעציץ הידרופוני

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אקולוגיה וחינוך סביבתי, היבטים רגשיים, פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, למידה עצמאית, PBL- למידה מבוססת פרויקטים, יצירתיות
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים, המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
לירן זריהן
שפה:
עברית

הנדסה הפוכה, אימוג'ים והוראות כתובות – כל הדרכים להנחות תלמידים בבניית פרויקט

לא כל אחד צריך ללמוד באותה הדרך: ארבע דרכים להנחיית פרויקט

כאשר מבקשים מתלמידים לבצע פרויקט יש לתת להם הוראות. איך נותנים הוראות?
לירן זריהן בונה עם תלמידיו בקציץ (עציץ בבקבוק) לגידולים הידרופוניים. בניית בקציץ היא משימה בפני עצמה – יש לבנות בקציץ שיאפשר שתילת גידול מתאים, השקיה נכונה והגנה מפני השמש. לירן מציע לחלק את הכיתה לקבוצות ולכל קבוצה לתת הוראות בדרך אחרת: קבוצה אחת תקבל הוראות כתובות; קבוצה שנייה תקבל הוראות מאוירות; קבוצה שלישית תצפה בסרטון הדגמה; קבוצה רביעית תקבל מוצר מוגמר ותתבקש לבנות כמותו בשיטת הנדסה הפוכה. כלומר, התלמידים יפענחו מתוך המוצר המוגמר כיצד בנו אותו.

בתום ההרכבה, יש מקום לדיון בשאלות של תקשורת ומתן הוראות. האם כל הדרכים באמת מובילות לאותו מוצר? מה היה קל להבין ומה קשה? האם באמת עבדו לפי ההוראות ובסדר הנכון? מה קורה כשאין מורה שאפשר לשאול אותו שאלות? מה לומדים תלמידים על הלמידה של עצמם מהתנסות כזו המזמנת להם אתגר?

בניית בקציץ הידרופוני – המדריך הכתוב
בניית בקציץ הידרופוני – המדריך המאויר
חקלאות הידרופונית – רקע תיאורטי: מה, למה ואיך?

מענה דיפרנציאלי לתלמידים
מתן הוראות שונות הוא דרך טובה ליצירת מענה דיפרנציאלי לתלמידים בכיתה. לא כל התלמידים זקוקים להסבר, ולא כל התלמידים זקוקים לאותו הסבר. אפשר לתת לתלמידים לבחור את דרך ההסבר הנוחה להם ואפשר ליצור התנסות מקרית או לחלק את הכיתה חלוקה מושכלת – כל אחת מהאפשרויות יוצרת דיפרנציאציה ומביאה את המורה ואת התלמידים לחשיבה מטא-קוגניטיבית על צורת הלמידה, על אתגריה וההתמודדות עימה.

אולי תתעניינו גם ב...

האם יש מקום לבולים בימינו?
האומנם יש צורך בבולים בעידן שבו עיקר התכתובת דיגיטלית?
פיתוחי השולחן העגול
שניים משחקים במשחק הנחת מטבעות על השולחן. מי ינצח במשחק בכל מקרה – השחקן הראשון או השחקן השני? ומה עליו לעשות כדי להצליח?
הגיגית - משפט לתופעות חברתיות
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.