דלג אל

הצהרת נגישות

תנע סיבובי - פעילות לחנוכה בהשראת המדענית והמתמטיקאית אמי נטר

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פיזיקה, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בדרך החקר, למידה בינתחומית, משחוק, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, שאילת שאלות
מסגרות חינוכיות:
המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
שרה גולן
שפה:
עברית

אמי נטר - מקור להשראה

אמי נטר היא מתמטיקאית יהודיה אשר לחמה על הזכות ללמוד ואף ללמד באוניברסיטה בגרמניה בתחילת המאה שעברה. אמי נטר הייתה מהנשים הראשונות לכהן כפרופרסורית באוניברסיטה עד שגורשה מהאקדמיה, יחד עם שאר היהודים, בתקופת עליית הנאצים בשנות השלושים.
בפעילות זו התלמידים למדים על סיפור חייה מעורר ההשראה של אמי נטר ומתנסים בבדיקת הגורמים המשפיעים של התנע הסיבובי של גופים מסתובבים.
הפעילות מהווה דוגמה לשיעור לטיפוח מימנויות חשיבה גבוהות המבוסס על התנסות מעשית ולמידה רב תחומית.

הפעילות מתאימה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית ומאפשרת שאילת שאלות בעקבות תצפית בתופעה - כל אחד לפי יכולתו ולפי מידת העניין

הפעילות כוללת שימוש במתודה לשאילת שאלות בעקבות תצפית בתופעה המכונה "הביטו , חשבו, שאלו"
לחצו על הקישור הזה כדי ללמוד עוד על המתודה "הביטו, חשבו, שאלו" (כניסה עם שם משתמש וסיסמה של משרד החינוך)

אולי תתעניינו גם ב...

צבעים בעולם החי
מה מעניק לירקות ולפירות את צבעיהם? מה יתרונות הצבעוניות בבעלי חיים? מדוע משנה פרי בשל את צבעו? שאלות על צבעוניות בטבע, פעילויות הכנת צבעים מפירות וירקות ותצפ...
הרבה יותר מעניין להיות קרובים
משעמם לי! על השיעמום אצל מחוננים, סיבותיו וההתמודדות עימו
"משעמם לי" - קונפליקט בין תלמיד מחונן ומורה
כלי פדגוגי להתמודדות בסיטואציות שונות עם תלמידים מחוננים הלומדים בכיתה הטרוגנית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.