חמים וטעים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פיזיקה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
- פדגוגיות יעודיות:
- למידה בדרך החקר
- מסגרות חינוכיות:
- מצוינות 2000
- שלבי חינוך:
- יסודי
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- גיא אשכנזי
- שפה:
- עברית
גם העולם המוכר מצריך העמקה והבנה: תהליכי חימום וקירור ובידוד תרמי
תלמידים מכירים את נושא החום מהתנסויות רבות בחיי היום-יום, אך התנסות זו אינה מתורגמת בהכרח לעולם מושגים מדעי. יחידה זו עוסקת במושגים של מעבר חום ובידוד תרמי תוך כדי ביצוע מדידות, תכנון וביצוע ניסוי, ניסוח טיעון ואף תיכון טכנולוגי.
ביחידה מוצעות שלוש פעילויות:
- ניסוי חקר – התלמידים מתכננים ניסוי ומבצעים אותו, מסיקים מסקנות ובוחנים את תוצאותיו לאור תפיסות מוקדמות.
- בניית טיעון – התלמידים משתמשים בידע המדעי שרכשו כדי להסביר סיטואציה הקשורה לניסוי שעשו אך שונה במהותה.
- תחרות בידוד (פעילות הרחבה) – התלמידים מתבקשים לתכנן, לייצר ולתכנן פתרון טכנולוגי שישפר את בידוד החום של פחית המלאה במים חמים (55-50 מעלות) כך שטמפרטורת החום תרד בפחות ממעלה אחת בחמש דקות.
הפעילות נכתבה בעבור תוכנית מצוינות 2000 ופורסמה במאגר הידע מחוננט.
אולי תתעניינו גם ב...
הכרת התרבות החומרית היוונית – פעילות במוזיאון ארצות המקרא
איך מנהלים למידה עצמאית בתערוכה במוזיאון? דוגמה מפעילות במוזיאון ארצות המקרא בירושלים
מודל ההעשרה המשולש של רנזולי
מודל ההעשרה הבית ספרי לטיפוח מצטיינים (מודל זה הוא בסיס לתוכנית אמירים)
ילדי בית העץ – הרצאה בכנס מקוון של במה מחוננת ליצירה בקולנוע ובאנימציה
"ילדי בית העץ" – הסיפור הכתוב והסיפור המצולם: מה ההבדל ביניהם ומה הקשר ביניהם? כנס מקוון של במה מחוננת ליצירה בקולנוע לשנת תשפ"א