חפש ב:

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פיזיקה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר
מסגרות חינוכיות:
מצוינות 2000
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
גיא אשכנזי
שפה:
עברית

גם העולם המוכר מצריך העמקה והבנה: תהליכי חימום וקירור ובידוד תרמי

תלמידים מכירים את נושא החום מהתנסויות רבות בחיי היום-יום, אך התנסות זו אינה מתורגמת בהכרח לעולם מושגים מדעי. יחידה זו עוסקת במושגים של מעבר חום ובידוד תרמי תוך כדי ביצוע מדידות, תכנון וביצוע ניסוי, ניסוח טיעון ואף תיכון טכנולוגי.

ביחידה מוצעות שלוש פעילויות:

  1. ניסוי חקר – התלמידים מתכננים ניסוי ומבצעים אותו, מסיקים מסקנות ובוחנים את תוצאותיו לאור תפיסות מוקדמות.
  2. בניית טיעון – התלמידים משתמשים בידע המדעי שרכשו כדי להסביר סיטואציה הקשורה לניסוי שעשו אך שונה במהותה.
  3. תחרות בידוד (פעילות הרחבה) – התלמידים מתבקשים לתכנן, לייצר ולתכנן פתרון טכנולוגי שישפר את בידוד החום של פחית המלאה במים חמים (55-50 מעלות) כך שטמפרטורת החום תרד בפחות ממעלה אחת בחמש דקות.

הפעילות נכתבה בעבור תוכנית מצוינות 2000 ופורסמה במאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.