דלג אל

הצהרת נגישות

למידה משולבת דיגיטל בגן הילדים

האגף לחינוך הגיל הרך וחטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך מזמינים אתכם לכנס מקוון בנושא למידה משולבת דיגיטל בגן הילדים.

מנחות: צוות היחידה למידענות וטכנולוגיות למידה באגף לחינוך הגיל הרך

קהל יעד: צוותי החינוך בגיל הרך

מטרות הכנס:

  • להציע מגוון דרכים לקידום למידה משולבת דיגיטל כאמצעי תומך בתהליכי למידה פדגוגיים משמעותיים בהלימה לתפיסת הגן העתידי
  • לקדם שיתופיות ותקשורת עם ההורים ולחזק רצף למידה גן-בית

הכנס התקיים ביום שלישי ז' באדר תשפ"ג, 28 בפברואר 2023.

מבנה הכנס

חזרה לראש הדף

ברכות והרצאות פתיחה

ברכות והרצאות פתיחה

ברכות ודברי פתיחה

  • אורנה פז, מנהלת האגף לחינוך לגיל הרך
  • קובי רפאלי, מנהל חטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך
  • ד"ר ענת סלע, מפקחת מדע וטכנולוגיה בגיל הרך, מִנהל חינוך טכנולוגי

למידה משולבת דיגיטל בגן העתידי: לשם מה? מה? ואיך?

נעסוק בשאלות מהותיות הקשורות ללמידה משולבת דיגיטל בגן העתידי:
לשם מה? – מהי המטרה של שילוב למידה כזאת?
מה? – איזה ידע ואילו מיומנויות וערכים הילדים רוכשים באמצעות למידה?
איך? – איך נעשה זאת כדי להבטיח חינוך איכותי ורלוונטי לילדי דור האלפא?

ד"ר מירב תורג'מן, הממונה על גני ילדים, אגף לחינוך הגיל הרך

"בופה של אפשרויות" – עיצוב אוניברסלי בלמידה בגיל הרך

גישת עיצוב אוניברסלי בלמידה – (UDL (Universal Design for Learning ויישומים טכנולוגיים הנגישים היום לכול מאפשרים יחד ליצור ארוחת 'בופה' נפלאה בגן עם מגוון אפשרויות לבחירה, ליצירה וללמידה. ניפגש עם רעיונות ליישום הגישה בגן באמצעות טכנולוגיה פיזית-דיגיטלית כגון צילום, משחק עם רובוטים ויישומים נוספים המותאמים לגיל הרך. כל אלו מאפשרים פיתוח מיומנויות ניהוליות, יצירתיוּת, ביטוי אישי ומעורבות של כל אחד ואחת מילדי הגן.

ד"ר בטי שרייבר, ראש התוכנית לתואר שני MED בטכנולוגיה בחינוך, מכללת סמינר הקיבוצים

חזרה לראש הדף

מושבים מקבילים של גננות מומחיות תקשוב – הקלטות

גננות מומחיות תקשוב הן גננות שנבחרו לעבור תהליך הכשרה בידי האגף לחינוך הגיל הרך לצורך הקמת מאגר מורי מורים ומדריכות בתחום טכנו-פדגוגיה. במושבים אלו מציגות מומחיות התקשוב מגוון דרכי הוראה, למידה ומשחק משולבי דיגיטל בגן הילדים.

  

לצפייה בהקלטות ובמצגות לחצו על כותרת המושב. 

מאגר דיגיטלי, במה לילד ומה שביניהם
קידום ביטוי אישי יזמות ויצרנות בגן הילדים

ויקיפדיה כבר בגן

מיכל קפלן, מנהלת גן בוגר במחניים, הגליל העליון 

כשהמוזיקה ממשיכה להתנגן

מיטל בננו, מנהלת גן פולג, באר שבע

יש בי את הכוח

הגר קובל, מדריכה פדגוגית ומנהלת גן דבורנית, עומר

צילום, חקר, תיעוד ותיאטרון זה משחק ילדים
קידום חינוך אומנותי סביבתי ומדעי בגן

אומנות ותיאטרון בעדשת המצלמה

ברכה פרנדר, מנהלת גן תדהר, הוד השרון

מגדירים את סביבת הגן מחדש

גל למברוזו, יועצת חינוכית, בעבר מנהלת גן ארז
סופי כהן, מדריכה פדגוגית ומנהלת גן ארז, רמת גן

זום אין וזום אאוט זה כל הסיפור

אורטל מלמד, מובילת אשכול ומנהלת גן אורי, קיבוץ גבת

כשספר פוגש עכבר
קידום אוריינות שפתית בגן

ספרייה משולבת דיגיטל בגן

נטלי מאי רפאל, מדריכת תקשוב וגננת מובילה, ירושלים

אין חלום רחוק מדי

הילה ממיה, מנהלת גן שעורה, נס ציונה

הוצאה לאור בקליק

אודליה פרץ, מדריכת תקשוב ומדריכה בנושא צמצום פערים בשפה במחוז תל אביב, מנהלת גן סיס, חולון

בדרך להייטק עוצרים בגן
קידום תהליכי תכנון וחשיבה בגן

סימני דרך – בכיוון הנכון

ליליאן סביקה, מנהלת גן זית, מושב רינתיה

ברוכים הבאים לסטודיו לאנימציה

ז'אנה גיסר, מדריכה פדגוגית, ראשון לציון
לימור מן, מנהלת גן צבעונים, ראשון לציון

מתכננים ומתכנתים כבר בגן

בות'ינה אבלאסי, מדריכה פדגוגית ומנהלת גן אייל, לוד
עאישה אלזרו, מנהלת גן יסמין, לוד

نَتَعلَّم ونلْعب بِضغْطة زِرٍّ
تَطويرُ الْمَعْرِفَةِ، الْقِيَمِ، وَالْمَهاراتِ بِواسِطَةِ التَّعْليمِ الْمُدْمَجِ الرَّقمِيِّ

الحرْش يَتَحدَّث

ورده صالح، مرشدة ومربية بستان الشاطر حسن، يافة الناصرة

فِي جَعبَتِي حَقِيبَة نَقَّالة

امينه سعديه -مديرة عنقود بساتين أطفال الطبيعة، مرشدة حوسبة-كفر مندا
صبحيه دحله - مربية روضة السوسن، طرعان

البعِيد فِي الواقع قريب

نسيم ابو ركن،مربية روضة الصداقة المستقبلية ،عسفيا

תקשורת עם הורים פורצת גבולות בקליק
קידום קהילתיות, תקשורת שיתופית עם הורים ורצף למידה גן-בית

פשוט לשתף

עדי פרנקל, מובילת מרחב ומנהלת גן סיון, תל אביב

יום הולדת חגיגה מיוחדת

יעל מלכיאלי, מנהלת גן שקד, אורנית

בורחים מהמסיבה – חגיגה מחוץ לקופסה

ליאת שרעבי, גננת מובילה ומנהלת גן לילך, באר יעקב


חזרה לראש הדף

הרצאת השראה – על סקרנות של ילדים ורובוטים

האם כל הילדים נולדים סקרנים? מדוע תינוקות עוברים מזחילה לעמידה? כיצד אפשר ללמוד מרובוטים סקרנים על סקרנות של ילדים? וכיצד אפשר לעודד סקרנות של ילדים ומיומנויות נוספות בעזרת רובוטים חברתיים?

  • פרופסור גורן גורדון, ראש מעבדת סקרנות במחלקה להנדסת תעשייה, אוניברסיטת תל אביב

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.