דלג אל

מלקויות ללמידה – המסלול להמראה

פתיחה לכנס

משרד החינוך ואגף שפ"י מזמינים אתכם לצפות בכנס המקוון: "מִלקויות ללמידה – מסלול להמראה"

הכנס ביום רביעי ב' באדר ב' תשפ"ב, 23 במארס 2022

אתם שואלים, אנחנו עונים – ויחד ממריאים!
בואו להכיר מקרוב את המדיניות הפסיכו-פדגוגית של משרד החינוך ואגף שפ"י לעבודה עם תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב.

מבנה הכנס

מבנה הכנס (1)
  • רגע של קפה
  • דברי פתיחה וברכות
    במעמד מנכ"לית משרד החינוך
  • פאנל פתיחה
    בהנחיית רומי נוימרק ומומחי התוכנית "מלקויות ללמידה"
  •  "דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"
     דוד בנאי, פסיכולוג קליני ומרצה בכיר
  • מושבים – בין המטה לשדה:

        תרבות ארגונית בשינוי
        התערבויות ותוכניות טיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב
        כלים ומיומנויות לאנשי חינוך
        תפיסת התלמיד כמכלול
        מלקויות ללמידה – מנקודת מבטו של התלמיד

  • "מילים שמנסות לגעת: כוחן של מילים ומשוב בקידום תלמידים מתקשים"
    פרופסור תמי קציר ראשת מרכז אדמונד י׳ ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, המחלקה לחינוך באוניברסיטת חיפה.
חזרה לראש הדף

במה מרכזית

  • דברי פתיחה וברכות במעמד מנכ"לית משרד החינוך
  • פאנל פתיחה בהנחיית רומי נוימרק ומומחי התוכנית "מלקויות ללמידה"
חזרה לראש הדף

"דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"

 

"דינמיקה של גיל התבגרות בסביבת הפרעות למידה"
מרצה: דוד בנאי, פסיכולוג קליני ומרצה בכיר


חזרה לראש הדף

מושבים – בין המטה לשדה

למידע נוסף על כל מושב לחצו על כותרת המושב. 

תרבות ארגונית בשינוי
מחוז מרכז

במושב שלנו נתבונן בהיבטים הארגוניים והמבניים שמזמנת לנו הפעלת התוכנית "מלקויות ללמידה", מודל עבודה מובנה התומך בקידום תלמידים עם קשיים בכלל ותלמידים עם חשד ללקות למידה והפרעת קשב בפרט.

התערבויות ותוכניות טיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב
מחוז תל אביב

המושב יעסוק בתהליך הטיפול וההתערבות – חלק מרכזי בתפיסה של התוכנית לקידום התלמיד המתקשה כלומד עצמאי. נציג את מודל ההתערבות וכיצד הוא מיושם בבית הספר, נסביר מהי התערבות מדייקת צרכים ונדגים מגוון התערבויות.

כלים ומיומנויות לאנשי חינוך
מחוז ירושלים

במושב נעסוק באופן שבו התוכנית מעצימה את צוותי החינוך להיות מובילים תהליכים של איתור הקושי, תכנון התערבות וביצועה, מעקב אחר התקדמות והחלטה על המשך התערבות. נַציג כלים לכל אחד מהתהליכים הללו.

תפיסת התלמיד כמכלול
מחוז צפון

המושב יעסוק בתפיסה החינוכית והמערכתית של התוכנית מלקויות ללמידה המיושמת במחוז הצפון. ההיבט על התלמיד כמכלול תורם להיכרות מעמיקה ולקידום מוביליות חברתית בדגש על שותפות רחבה ואיגום משאבים.

מלקויות ללמידה – מנקודת מבטו של התלמיד
מחוז חיפה

נקודת מבטו של התלמיד המתקשה במעברים מהיסודי לחט"ב ולחט"ע מַפגישה אותו בצמתים שבהם האבנים הגדולות של התוכנית מלקויות ללמידה מבטאות תפיסה מערכתית כוללנית המקדמת אותו להיות לומד עצמאי.


חזרה לראש הדף

"מילים שמנסות לגעת: כוחן של מילים ומשוב בקידום תלמידים מתקשים"

ההרצאה עוסקת בחשיבות של אוצר מילים ומשוב מַבנה לקידום תלמידים מתקשים ברמה רגשית ואקדמית מבית ספר יסודי ועד בית הספר התיכון. נדון בסוגי מילים אקדמיות ורגשיות ובסוגים של משוב הנבנים על אוצר מילים מַעצים. נדגים אסטרטגיות להעשרת אוצר מילים ומתן משוב מקדם למידה.

מילים שמנסות לגעת
מרצה: פרופסור תמי קציר

פרופסור תמי קציר, ראשת מרכז אדמונד י׳ ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, המחלקה לחינוך באוניברסיטת חיפה


פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.