דלג אל

אירוע פיצ'ינג – תסריטים

פתיחה לכנס

הפיקוח על הקולנוע והתקשורת מזמין אתכם לאירוע פיצ'ינג שבו יוצגו תסריטים וסרטים בתהליך עבודה של תלמידי מגמות התקשורת והקולנוע בבתי הספר התיכוניים.

במפגש יציגו תלמידי כיתות י"ב סרטים בשלבים שונים של הפקה החל מרעיון ותסריט ועד תהליך עבודה וצילומים.

מועד האירוע: יום שלישי י"ד באדר א'  תשפ״ב, 15 בפברואר 2022

הזוכים

פיצ'ינג סרטי גמר בתי ספר תיכוניים 2022
משרד החינוך, אגף האומנויות, תחום הקולנוע והמדיה בשיתוף סמינר הקיבוצים

אחד-עשר סרטי גמר של תלמידי בתי ספר תיכוניים באירוע הפיצ'ינג השנתי של משרד החינוך בשיתוף סמינר הקיבוצים

"אשת חיל" – סרטה של אלה קונפורטי מתיכון ליאו באק בחיפה הוא הסרט העלילתי המצטיין של אירוע הפיצ'ינג השנתי לסרטי גמר בתי ספר תיכוניים 2022; "ילדה אישה" – סרטה של יהלי מוזס מתיכון הר-טוב בצרעה הוא הסרט התיעודי המצטיין

באירוע הפיצ'ינג שהתקיים ב-15 בפברואר 2022 הציגו אחד-עשר בתי ספר תיכוניים סרטי גמר בתהליך עבודה. מדובר במיזם של משרד החינוך, תחום הקולנוע והמדיה, בשיתוף סמינר הקיבוצים, בית הספר לתקשורת וקולנוע.

חבר השופטים, ובו נועה אהרוני, מאיה זינשטיין ואלעד חן, הביע את הערכתו הרבה לסרטים שהוצגו בפניו ולדיון שקיימו קבוצות התלמידים.
הסרטים בתהליכי הפקה שונים זכו בחונכות של יוצרים בכירים חברי איגוד התסריטאים בישראל, הפורום הדוקומנטרי בישראל ומורים בכירים בסמינר הקיבוצים.

עלילתי

אשת חיל | תסריט ובימוי: אלה קונפורטי, תיכון ליאו באק חיפה

נימוקי השופטים: היוצרים הצליחו ליצור סרט משמעותי, חכם ומרגש שנוגע בפצעים חשופים בישראליות וכל זאת בתוך לוקיישן אחד קטן וחכם. השימוש בתא שירותים כתא של כומר מוודה – שבו סודות, שקרים ופחדים יכולים להיפתח – הוא לא פחות מהברקה תסריטאית חכמה וממזרית. לצד הברקה זו נושבת רוח של  אהבת אדם וערכיות. בשביל סרטים כאלה עושים קולנוע! אנו מאחלים לצוות היוצרים ולמגמה הצלחה רבה!
נתראה בפסטיבל קאן...

לילה בבטח תקווה | תסריט ובימוי: ולריה קספישוילי, תיכון אחד העם פתח תקווה

נימוקי השופטים: היוצרים הצליחו לייצר סרט חכם ומיוחד, רגיש ומדויק שמשלב בתוכו ז'אנרים שונים ונע בין קלילות קומית לאמירות נוקבות ודרמטיות, ובין כל אלה מייצגים ישראליות מדויקת ומתמצתים קונפליקט של שנאה וגזענות, אנושיות ואופטימיות. אנו מאחלים ליוצרים הצלחה רבה ומקווים שתמיד תדעו לנצל את המצלמה בשביל להפוך את העולם קצת יותר טוב!

עלילתי – עבודה בתהליך

האיש שידע לעופף | תסריט ובימוי: תמר אנגלמאיר, עירוני א' תל אביב

נימוקי השופטים: 'האיש שידע לעופף' מציב אתגרים לא פשוטים ליוצרת. האתגר הראשון להפוך סיפור קצר לסרט – תמיד אתגר קשה, גם לטובי התסריטאים. נראה כי היוצרת ידעה להשאיר מאחור את הדברים הנוגעים לתרבות הצ'כית ולקחת את האלמנטים התרבותיים הנוגעים לחיים בישראל . האתגר השני הוא הצילום המורכב של איש מעופף. כל הכבוד על התעוזה והאומץ ללכת על אלמנט לא פשוט. מורגש כי היוצרת לא בחרה סתם את הנושא, הוא קרוב לליבה ולנפשה, והיא בשלה, מוכנה ליצירה זו. זה תמיד שילוב מנצח לסרט מנצח! בהצלחה!

הוואזה | תסריט ובימוי: עמית טויזר וליאור מימון, כפר הנוער אשל הנשיא

נימוקי השופטים: לכתוב קומדיה זה אחד האתגרים הקשים ביותר. לגרום לקהל לצחוק הרבה יותר קשה מלגרום לו לדמוע. אבל היוצרות הצליחו לעשות פיץ' מנצח – מצחיק, חכם וקצבי. ניכר כי הן השקיעו מאמץ מחשבתי ויצירתי, ולא פחות חשוב, שמו דגש על הצד הוויזואלי. על כן אנחנו סמוכים ובטוחים כי הסרט יהיה לא פחות מוצלח מהפיץ' ואף יתעלה עליו! בהצלחה!

תיעודי

ילדה אישה | בימוי והפקה: יהלי מוזס, תיכון הר-טוב, צרעה

נימוקי השופטים: היוצרת הציגה פרויקט מגובש שבו היא מספקת הצצה בלתי אמצעית לעולם שבדרך כלל נסתר לצופה ובו בזמן חושפת באומץ רב את סיפורה האישי. היוצרת בונה ברגש ובחוכמה עולם קולנועי משכנע ומתייחסת לכל מרכיביו – הנרטיב, הדמויות, הצילום, הפסקול. אנחנו מאחלים לה הצלחה רבה במסע הקולנועי והאישי שלה. בהצלחה!

לא רואה בעיניים | בימוי: יוני קליין; הפקה ודמות ראשית: מתן חי, כפר הנוער ע"ש מוסינזון, הוד השרון

נימוקי השופטים: היוצרים הציגו פרויקט המספר את סיפורם האישי שמצליח בה בעת לגעת בתֵמות רחבות יותר כגון חשיבותה של החברות ויכולת התמודדות עם הקשיים שהחיים מציבים לנו בדרך. ארבעתם יוצרים מרחב מרתק שבו מיטשטשים הגבולות בין החיים ליצירה ובכך מעניקים לפרויקט קול ייחודי. התחברנו לאופן שבו הם בוחרים לספר את הסיפור וראינו את הפוטנציאל לסרט סופי מעורר השראה. אנחנו מאחלים להם הצלחה רבה בסרט ובהמשך החברות הנפלאה שלהם. בהצלחה!

משפחה בהרכבה | בימוי: ועד אסלי, בית הספר התיכון עתיד אלנהדה, כפר קרע

נימוקי השופטים: היוצרות בוחרות לגעת בנושא רגיש בחברה שלהן ולשים במרכז הבמה דמויות נשיות מעוררות השראה. ראינו בפרויקט פוטנציאל לסרט שיציף קונפליקטים וקשיים שיש חשיבות רבה להביא ללב הדיון הציבורי. אנחנו מאחלים ליוצרות הצלחה רבה במסע הקולנועי שלהן ומחזקים את ידיהן בבחירתן לגעת בנושא מורכב ומשמעותי. בהצלחה!

הסרטים הם חלק מתוכנית הלימודים במגמות הקולנוע בתחום הקולנוע והמדיה בבתי הספר התיכוניים לקראת מבחני הבגרות. בבתי הספר מלווים את הכנת הסרטים המורים והרכזים החונכים.

חזרה לראש הדף

פתיח – ברכות

פתיח – ברכות

מיקי בנאי, מנהלת אגף אמנויות במזכירות הפדגוגית
לימודי האמנויות והתוכניות המלוות, מאמינים שצורת למידה של יצירה תהליכית המתחילה בכתיבה סיפור, רעיון גדול, חיבורים וקשרים עם תחומי דעת נוספים, מאפשרת  חשיבה פורצת דרך, לא מקובעת המעוררת ליצירה משמעותית שנוגעת בזהות אישית במעורבות חברתית, סקרנות וגילוי עולמות חדשים.
ארוע הפיצ'ינג הוא הזדמנות לעשייה לימודית עשירה, מרחיבת אופקים ומעוררת השראה. 
מאחלת לכם תלמידי ומורי הקולנוע והמדיה, שנמשיך כולנו לפעול  יחד במקביל ובמשולב על מנת לחזק את הקשרים, ליצור תאומים, ולהתחבר לעשייה ייחודית ויצירתית המייצרת למידה חדשנית נאורה ומתקדמת.
בהערכה ובהוקרה לכל הצוות ובברכת חדוות יצירה.

ד"ר איבנה רטנר, מנהלת תחום קולנוע ומדיה, אגף אומנויות, משרד החינוך
אירוע הפיצ'ינג הוא צעד ראשון במסע שלכם ליצירות הגמר. הפיצ'ינג הוא היכולת לספר סיפור בתמציתיות, סיפור שירגש, יסקרן ויגרום לשומעים לרצות לראות את הסרט שלכם.
שמחנו לפגוש אתכם בסדנאות ההכנה, ועתה כמה טוב להגיע ליום הפיצ'ינג עצמו עם שנים-עשר פרויקטים עלילתיים ותיעודיים של יוצרים צעירים לרוחב בתי הספר התיכוניים.
אני רוצה לאחל לכם ולמורים שלכם הצלחה גדולה. שתמשיכו ליצור ולחלום, לספר סיפורים ולהבטיח לנו את המשך היצירה הצעירה.
אני מתרגשת לראות אתכם על הבמה ומתרגשת לשמוע את התסריטים שלכם.
המון הצלחה!

מיטל אבוקסיס, ראש בית הספר לתקשורת וקולנוע בפקולטה לאומנויות, סמינר הקיבוצים
אנו בסמינר הקיבוצים, בית הספר לתקשורת וקולנוע, גאים במיוחד על שיתוף הפעולה הפורה זה שנים רבות עם משרד החינוך באירוע פיצ'ינג סרטי גמר תיכוניים. גם השנה ולנוכח התקופה המאתגרת שבה אנו חיים, חשוב בעינינו לקיים את אירוע הפיצ'ינג שהוא גשר בין התלמידים והתלמידות לאקדמיה ופלטפורמה לחשיפת השלב הראשון בדרכם לממש עצמם כיוצרים ולגבש ביטוי ליצירתם בהמשך. אני מאחלת הצלחה והנאה למתמודדים ולמתמודדות וברכת עשייה מרתקת לכל היוצרים והיוצרות.

חזרה לראש הדף

הצגת התסריטים העלילתיים

אויש, גילעדוש!

עלילתי. גילעדוש (26), סטודנט למדעי המדינה, סוף-סוף נפגש עם הוריו השמאלנים לאחר שלא התראו כמה חודשים. הם מנהלים שיחה ערנית ומגנים, כהרגלם, את מצביעי הימין. וגילעדוש?? למי הוא הצביע? לא לגמרי ברור... אלא, שברגע אחד, אינטימי ומלחיץ במיוחד, בין השיחים, הוא מגלה לאימו, בפרץ של ספונטניות, שהוא בכלל מצביע לליכוד... עכשיו כולם משתגעים...
שמות היוצרים: תומר ברששת – תסריט ובימוי; הדס פומפס – צילום; אליאור נעמן – עריכה; מיקה שהרבני – הפקה; נעה ששון – פסקול.
שם בית הספר: תיכון ע"ש יצחק בן-צבי קריית אונו
רכזת מגמה ומורה מלווה: גליה שילוח, אלדד בוגנים.

אשת חייל

עלילתי. תמר החיילת נכנסת בטעות ובלא ידיעתה לשירותים בסמינר לנערות חרדיות ומנהלת שיחה מלאת אי הבנות ופרשנויות מוטעות עם תלמידת סמינר שנמצאת במצוקה.
צוות ההפקה: אלה קונפורטי – במאית; שי סמדר – צלמת; יניב הרשטיין – עורך; ארד אגמי – מפיק.
בית הספר התיכון: ליאו באק חיפה
רכזת מגמה ומורים מלווים: שלומית אתגר, רן סבג, נעמה כהן אשכנזי.

האיש שידע לעופף

עלילתי. חייו האפרוריים של אדם משתנים כשהוא מגלה שיש לו יכולת לעופף. הסרט עוקב אחרי התגלות כישרון ייחודי ואובדנו עקב חשדנות של החברה והרצון לשלוט על האינדיווידואל.
בהשראת סיפורו של קארל צ'אפק
צוות ההפקה: תמר אנגלמאיר – תסריטאית ובימאית; ניצן שושן – מפיקה; נורית ליפשיץ – צלמת; רז הרלינג – עורך; שחר אריאל – סאונדמן; עומר יורן – תאורן.
בית הספר התיכון: עירוני א' לאומנויות תל אביב
רכזת מגמה ומורים מלווים: ים קומן-בקר, אמיר וולף, מיכל פאר, יעל מיורק, אמנון זליאט.

הוואזה

עלילתי. קומדיה. שני אחים מתמודדים בהומור עם מותה של סבתם ועם המסע למימוש בקשתה האחרונה כשבדרך צצים מכשולים רבים.
צוות ההפקה: עמית טויזר וליאור מימון – בימוי ועריכה; עמית זמיר – צילום; גילי ביתן – הפקה.
בית הספר התיכון: אשל הנשיא
רכז מגמה ומורים מלווים: מרב שורש, גלעד בן טל, אופיר בן שטרית.

לילה בבטח תקווה

סאטירה קומית. סאטירה קומית המספרת על נער ערבי ושמו חמודי שמתארח אצל נערה יהודייה לארוחת שישי. העלילה מסתבכת כשלארוחה מגיע במפתיע אביה של הנערה – איש צבא ימני. בין האב לחמודי מתפתח דו-קרב מילולי המשקף את הביקורת על המתיחוּת שבין החברה היהודית למגזר הערבי.
צוות הפקה: ולריה קספישוילי – תסריט ובימוי; נועם שלו – צלמת; נועה אלדר – עורכת; נועה צימבר – מפיקה.
תיכון: אחד העם פתח תקווה
רכז המגמה: ד"ר מאור גל-אור.

מלאך שחור שטן לבן

עלילתי. על ספסל בבגדים מרופטים עם פנקס קטן ועט יושב אבי (41) וצופה באנשים השונים שמגיעים למשוך כסף מהכספומט. אבי ספק הומלס, ספק חוקר, ספק סופר, מדובב את סיפורם של העוברים ושבים המגיעים לכספומט. הוא מכיר אותם טוב, את השמות, המטרות והמסע שכל אחד מהם עובר בדרך. אך האם הוא מכיר אותם באמת?
צוות ההפקה: אילי פרז – במאית ותסריטאית; אורי יעקב – צלם; שליו בן נעים – עורך; שיר תפארת – מפיקה.
תיכון: ברנקו וייס ע"ש הרצוג בית חשמונאי
רכז קולנוע ומורה חונך: איתי שלמברג.

חזרה לראש הדף

הצגת התסריטים התיעודיים

המלחמה של הבוקרת

תיעודי. הבוקרת איילת גורדון קמה יום-יום למלחמה ארוכת טווח בתחומה. בכל יום ובכל בוקר איילת קמה לטיפול אינטנסיבי בפרות הבקר לבשר של קיבוץ רמת יוחנן.
צוות ההפקה: תמר פלטאו – במאית; מעיין הוד – צלמת; יאיר בראב – עורך.
בית הספר התיכון: כרמל זבולון, קיבוץ יגור
רכז המגמה: עטר קרן.

ילדה אישה

תיעודי. הסרט "ילדה אישה" הוא סרט תיעודי המלווה שתי חברות, עלמה אלימלך ויהלי מוזס. השתיים הכירו בפעם הראשונה במחלקה להפרעות אכילה בבית החולים הדסה עין כרם וכיום מנסות לשקם את חייהן ולחיות מחוץ לאשפוזים.
צוות ההפקה: יהלי מוזס – בימוי והפקה; יפתח מנחם – צלם הסרט; נח כנען – עוזר צלם; עדי פוגל – עורכת.
בית הספר התיכון: הרטוב
מורי המגמה: ליאת קפלן, רועי ונדר.

לא רואה בעיניים

תיעודי. מתן, נער מתבגר בתיכון, הולך ומאבד את ראייתו ונאלץ לחשב מסלול מחדש. הוא מוצא דרכים חדשות להתמודד, נחוש להתגבר על מגבלותיו. הסרט מלווה את דרכו בסיוע חבריו.
צוות ההפקה: יוני קליין – במאי; איה פישר– צלמת; מיכל שרם – עורכת; מתן חי – הדמות המרכזית ומפיק הסרט.
כפר הנוער ע"ש מוסינזון, הוד השרון
רכז המגמה ומורה מלווה: יורם אברהם, מוטי חייבי.

משפחה בהרכבה

תיעודי. אימוץ ילדים בחברה הערבית בין חלום אימהי למורכבות חברתית. סרט תיעודי המספר את סיפורה של הנאא שהחליטה לשבור מוסכמות חברתיות ולאמץ ילד כדי להקים משפחה.
צוות ההפקה: ועד עסלי – במאית;לאנא אבו ואסל – עורכת; דימא כבהא – צלמת.
בית הספר התיכון: עתיד אלנהדה, כפר קרע רכזת המגמה ותקשורת עיונית: רשא פודי עומרי;
מורה לתקשורת מעשית: רולה נסיר.

סטיגמה

תיעודי. אנו רוצים לבדוק מדוע החשיבה של אנשים בחברה הישראלית מוּנעת כל כך מסטיגמות, ואנשים אינם חוקרים לעומק. אנו מנסים להבין את שורש העניין.
צוות ההפקה: אמיתי עמר – במאי; אופק אלמוג – צלם; טל בלנק – עורך.
תיכון: מרחבים
רכזת מגמה ומורה מלווה: פרח דדון, אילון קוטלר.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.