הצעות לפעילויות המקדמות את העיסוק במפות.
> ניתן לקרוא מפות פשוטות של מקומות מוכרים ולהכין מפות כמו חדר הגן ו/או החצר.
> כדאי להציע לילדים להביא אל הגן מפות שונות מטיולים או של אתרים שבהם בילו. ניתן ליצור קלסר או תיבה שאליהם יוכנסו כל המפות,
והילדים יוכלו לגשת באופן חופשי ולהתבונן בהן.
> ניתן להציע לילדים להכין ”מפת אוצר״ או מפת ”חפש את המטמון״ ולהזמין את חבריהם למצוא את המטמון החבוי.
> אפשר להציע לילדים להכין מפה המתארת את הדרך שלהם מהבית אל הגן.
> ניתן ליצור את מפת היישוב ולסמן בה מקומות מרכזיים, כמו דואר, מכולת, מרכז מסחרי, ספרייה ציבורית משתלה ועוד.
> כדאי לאתר הזדמנויות משמעותיות שבהן נעורר את הצורך להכין מפה, כמו יום הולדת אצל אחד מילדי הגן בביתו – איך נדע כיצד להגיע?
פינוי האשפה למרכז להפרדת הפסולת ביישוב – היכן ממוקם המרכז על מפת היישוב?
> ניתן לחשוף את הילדים למפות אינטראקטיביות או מקוונות.
ההצעות לקוחות מתוך המדריך לגננת של האגף לחינוך הקדם יסודי "מתמטיקה זה משחק ילדים – בשיר, במשחק, בסיפור ובתנועה" (עמוד 17).