דלג אל

איך לפתור וליצור חידות היגיון?

שם המרצה:
חובב יחיאלי
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חשיבה מחשובית ורובוטיקה
שכבות גיל:
ה-ח
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1044
איך לפתור וליצור חידות היגיון?

תיאור השידור

תמיד רציתם לפתור חידות היגיון ולא ידעתם כיצד לעשות זאת? האם כל אחד יכול לפתור חידות? אלו סודות מסתתרים מאחורי כתיבת החידות? הצטרפו לשידור המרתק ותקבלו את כל התשובות והכלים.

במהלך השידור יתרגלו התלמידים פתרון חידות מסוגים שונים ואף יקבלו מגוון כלים והמלצות לפתרון חידות וליצירת חידות היגיון בעצמם.   

תיאור המרצה

חובב יחיאלי, יזם ואיש חינוך, ממנהלי המיזם "החופש ללמד"

פעילות לקראת הצפייה בשידור

פעילות לקראת הצפייה בשידור

במהלך הצפייה בשידור יתנסו התלמידים בכמה חידות היגיון. כדי לפתור אותן יהיה עליהם לחשוב מחוץ לקופסה. 

המעבר בין החידות מאוד מהיר ומשום כך הכנו בעבורכם דף פעילות מקדים לשידור שבאמצעותו יוכלו התלמידים להתנסות בחלק מן החידות שיוצגו במהלכו. 

במהלך הצפייה בשידור התלמידים יקבלו הסברים כיצד לפתור את החידות הללו וגם יתנסו בחידות היגיון נוספות.

להדפסת דף הפעילות לחצו כאן. 

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור

יוצרים חידות היגיון

נסו ליצור חידת היגיון משלכם. הכינו חידת היגיון, ולאחר שתסיימו התחלפו בחידות ונסו לפתור את החידה שקיבלתם.

איך עושים זאת?
1. בוחרים מושג (למשל אָנָנָס)
2. יוצרים לו שמש אסוציאציות (לדוגמה: אָנָה = לאן? או לאיפה?; נָס = ברח; פרי צהוב)
3. מחברים חידה שמורכבת משתי אסוציאציות שונות שנקודת החיבור ביניהן היא המושג (לדוגמה, לאן ברח הפרי?)

טיפ קטן: בחרו מושג מוכר ופשוט בעבורכם כמו שמכם הפרטי או מקום היישוב שלכם.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.