דלג אל

הצהרת נגישות

טוב על הלב עם טל מוסרי

שם המנחה:
טל מוסרי
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך גופני, מדע וטכנולוגיה, בריאות
שכבות גיל:
ה-ט
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1355
טוב על הלב עם טל מוסרי

תיאור השידור

איך נשמור על בריאות הלב ואפילו נהנה מכך?
בשידור בהנחיית טל מוסרי נקבל המלצות לפעילות גופנית, תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא.

השידור אינטראקטיבי וכולל פעילויות רבות, סרטונים וחידות והצופים שאלו את טל מוסרי ואת האורחים הנוספים שאלות בנושאי בריאות, תזונה וספורט.

במהלך השידור מוצג יום בחייו של תלמיד. נעקוב אחריו קונה לעצמו אוכל במזנון בית הספר, הולך לישון עם מסכים דלוקים ומבצע פעילויות נוספות. התלמידים צריכים לזהות את הטעויות שהוא מבצע מבחינה בריאותית וצוות המומחים באולפן מתייחס אליהן ויסביר כיצד רצוי לנהוג במקרים אלו.

התוכנית מוקלטת ואי אפשר לשאול שאלות בצ'ט. מומלץ לעצור את ההקלטה ולקיים דיון על הטעויות שהתלמיד מבצע בסרטונים. 

התאמה לתוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה בנושאים הבאים

  • בכיתה ז – מבנה הלב, אורח חיים בריא
  • בכיתה ט – תזונה נכונה, הכוללת כל אבות המזון

הכנה לקראת השידור

דפים וכלי כתיבה

מנחה השידור

טל מוסרי, מנחה טלוויזיה, שחקן, זמר, קומיקאי ומדבב

מומחים אורחים

  • ד"ר ישי סקלי, מומחה לרפואת לב במחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי איכילוב
  • טופז דרזנר, דיאטנית
  • דן אברמוב, מאמן כושר לילדים ולנוער

פעילות כיתתית לקראת השידור – הכנת תמונה כיתתית בצורת לב

פעילות כיתתית לקראת השידור – הכנת תמונה כיתתית בצורת לב

בחרו חפצים ממוחזרים, מהטבע או מסוג אחר והכינו יחד עם התלמידים תוצר כיתתי בצורת לב.

הצעה לפעילות בעקבות הצפייה בשידור – צפיה בסרטון ודיון

בקטע הצפייה הקצר שלפניכם נראה ילד בשעות הערב בביתו. צפו בקטע ומצאו בו את כל הפעולות הנכונות ואת כל הטעויות שהילד ובני משפחתו עושים מבחינה בריאותית.
עתה בקשו מהתלמידים לשתף:

  • כיצד הם מתנהלים בשעות הערב בביתם? האם בדומה למה שהוצג בסרטון?
  • לפי ההמלצות שנתנו המומחים בשידור, בקשו שיחשבו מה הם יוכלו לעשות אחרת אצלם בבית.

הצעה לפעילות בעקבות הצפייה בשידור – משחק "אותיות בריאותיות"

הצעה לפעילות בעקבות הצפייה בשידור – משחק "אותיות בריאותיות"

אחד המשתתפים אומר במהירות בליבו את אותיות האלפבית עד שאחד המשתתפים האחרים עוצר אותו (בדומה למשחק "ארץ עיר"). המשתתף אומר בקול את האות שאליה הגיע.
כעת כולם צריכים למצוא במהירות מאכל באות זו ולחשוב לאיזו קבוצת מזון הוא משתייך. אחר כך דנים יחד באיזו מידה המאכל בריא.

 

להלן כמה דוגמאות:
א. אבוקדו – פירות; מלא בוויטמינים ובשומנים מזינים
ב. בננה – פירות; מלאה בוויטמינים ובסיבים תזונתיים, עוזרת במניעת מחלות לב והיא מקור אנרגייה טבעי.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.