מי שומע אותי בתיכון?
תיאור השידור
באיזו מידה תלמידים בתיכון יכולים להשפיע על תוכנית הלימודים בבית הספר? ועד כמה הם יכולים להיראות, להישמע ולהשתתף במסגרת החינוכית?
בשידור נתבונן על המרחב הקיים בבית הספר ונבחן עד כמה הוא מאפשר לנערים ולנערות להשמיע את קולם ולהשפיע על חייהם. נעסוק בערך של השפעת נקודת המבט של תלמידים על תוכנית הלימודים בבית הספר, בעיקר בעבור מי שמתכוון להיות מחנך בעצמו. נתייחס לבסיס התאורטי והאידאולוגי של העיסוק בפרספקטיבות של נערים ונערות ונבחן מגוון פרקטיקות המאפשרות לפרספקטיבות אלו להיראות, להישמע ולהשתתף במסגרת החינוכית.
דרך הבנת נקודת מבטם יוכלו התלמידים לגבש תפיסת עולם חינוכית הנדרשת מתלמידי מגמת חינוך המייעדים עצמם להוביל כמנהיגי חינוך.
תיאור המרצה
ד"ר ענת פורת, מרצה ומדריכה פדגוגית בסמינר הקיבוצים, מומחית בהכשרת עובדי הוראה בגיל הרך; מנהלת פדגוגית של תוכנית המפתחת מודל לקידום איכות החינוך והטיפול מהלידה ועד גיל שלוש ומנהלת פדגוגית של פרויקט לקידום מנהיגות השתתפותית.