דלג אל

הצהרת נגישות

אורח חיים פעיל ובריא

שם המרצה:
איתי גולדפרב
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך גופני
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1378
אורח חיים פעיל ובריא

תיאור השידור

איך אפשר להיות פעילים יותר בעידן "היושבנות" שבו כבר מגיל צעיר אנו יושבים שעות מול מסכים כמעט בלי פעילות?
הצטרפו אל איתי גולדפרב וקבלו המלצות לאורח חיים פעיל ובריא.

במהלך השידור ילמדו התלמידים שפעילות גופנית משפרת את תפקוד הלב וכלי הדם, הנשימה, השרירים, העצמות והמוח. היא גם משפיעה על מצב הרוח שלנו, מגבירה את תחושת הביטחון העצמי, הדימוי העצמי, המסוגלות והיכולת להתמודד טוב יותר עם המשימות השונות בחיינו. אימון גופני משפר גם את תהליכי הלמידה, הריכוז והזיכרון שלנו, וכך עוזר לתלמידים להתמודד טוב יותר עם המשימות שהם מקבלים בבית הספר.

הכנה לשידור

במהלך השידור יתבקשו התלמידים לעשות כמה תרגילים פשוטים בעזרת הכיסא שלהם.

תיאור המרצה

איתי גולדפרב, פיזיולוג מאמץ, חוקר ומורה לחינוך גופני

הצעה לפעילויות בעקבות הצפייה בשידור

הצעה לפעילויות לאחר הצפייה בשידור

פעילות 1 –
"תפזורת ענפי ספורט"

לפניכם תפזורת של ענפי ספורט. 

עליכם למצוא 14 ענפי ספורט המסתתרים בתוך התפזורת. 

לחצו כאן להורדת התפזורת.

פעילות 2 – משחק: "בריא או לא בריא"

חלקו את הכיתה לקבוצות וערכו ביניהן תחרות.
תנו לכל קבוצה את המסמך המצורף כאן בו מוצגים מאכלים מסוגים שונים. על התלמידים להחליט עבור כל מאכל האם הוא בריא ולהסביר מדוע.
שימו לב, שבחלק מהמקרים התשובות אינן חד משמעיות.
בתום התחרות בקשו מהקבוצות להציג את תוצאותיהן וקיימו דיון כיתתי לגבי אופן המיון של כל קבוצה.

פעילות 3 – משחק: "אותיות בריאותיות"

הנחיות המשחק:

  1. אחד המשתתפים אומר במהירות בליבו את אותיות האלפבית עד שמשתתף אחר עוצר אותו (בדומה למשחק "ארץ עיר"). המשתתף אומר לאיזו אות הגיע.
  2. כעת כולם צריכים למצוא במהירות מאכל באות זו ולחשוב לאיזו קבוצת מזון הוא שייך.
  3. דונו יחד אם המאכל בריא.

לדוגמה:
תות (באות ת'): שייך לקבוצת הפירות והירקות ולכן בריא. יש לאכול תותים רק אם הם נקיים מכימיקלים ומחומרי הדברה.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.