אורח חיים פעיל ובריא

תיאור השידור
איך אפשר להיות פעילים יותר בעידן "היושבנות" שבו כבר מגיל צעיר אנו יושבים שעות מול מסכים כמעט בלי פעילות?
הצטרפו אל איתי גולדפרב וקבלו המלצות לאורח חיים פעיל ובריא.
במהלך השידור ילמדו התלמידים שפעילות גופנית משפרת את תפקוד הלב וכלי הדם, הנשימה, השרירים, העצמות והמוח. היא גם משפיעה על מצב הרוח שלנו, מגבירה את תחושת הביטחון העצמי, הדימוי העצמי, המסוגלות והיכולת להתמודד טוב יותר עם המשימות השונות בחיינו. אימון גופני משפר גם את תהליכי הלמידה, הריכוז והזיכרון שלנו, וכך עוזר לתלמידים להתמודד טוב יותר עם המשימות שהם מקבלים בבית הספר.
הכנה לשידור
במהלך השידור יתבקשו התלמידים לעשות כמה תרגילים פשוטים בעזרת הכיסא שלהם.
תיאור המרצה
איתי גולדפרב, פיזיולוג מאמץ, חוקר ומורה לחינוך גופני
שידורים נוספים בנושא אורח חיים בריא
הצעה לפעילויות בעקבות הצפייה בשידור

פעילות 1 –
"תפזורת ענפי ספורט"
לפניכם תפזורת של ענפי ספורט.
עליכם למצוא 14 ענפי ספורט המסתתרים בתוך התפזורת.
פעילות 2 – משחק: "בריא או לא בריא"
חלקו את הכיתה לקבוצות וערכו ביניהן תחרות.
תנו לכל קבוצה את המסמך המצורף כאן בו מוצגים מאכלים מסוגים שונים. על התלמידים להחליט עבור כל מאכל האם הוא בריא ולהסביר מדוע.
שימו לב, שבחלק מהמקרים התשובות אינן חד משמעיות.
בתום התחרות בקשו מהקבוצות להציג את תוצאותיהן וקיימו דיון כיתתי לגבי אופן המיון של כל קבוצה.
פעילות 3 – משחק: "אותיות בריאותיות"
הנחיות המשחק:
1. אחד המשתתפים אומר במהירות בליבו את אותיות האלפבית עד שמשתתף אחר עוצר אותו (בדומה למשחק "ארץ עיר").
המשתתף אומר לאיזו אות הגיע.
2. כעת כולם צריכים למצוא במהירות מאכל באות זו ולחשוב לאיזו קבוצת מזון הוא שייך.
3. דונו יחד אם המאכל בריא.
לדוגמה:
תות (באות ת'): שייך לקבוצת הפירות והירקות ולכן בריא. יש לאכול תותים רק אם הם נקיים מכימיקלים ומחומרי הדברה.