"צעיר לנצח" - לזכרו של רס"ן בניה שראל ז"ל

קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך חברתי
שכבות גיל:
ז-יב
שפה:
עברית
"צעיר לנצח" -  לזכרו של רס"ן בניה שראל ז"ל

תיאור השידור

רס"ן בניה שראל ז"ל נולד בכ"ט באב תשמ"ז (24 באוגוסט 1987) להוריו מיכל ושלום, והיה ילד רביעי בשמונת ילדי המשפחה. בניה היה מאורס לגלי ניר.
בניה, מפקד סיירת גבעתי, נהרג ב-1 באוגוסט 2014 במבצע צוק איתן. בן 26 היה בנופלו.

בניה היה לאחד מסמליו הבולטים של מבצע צוק איתן. דמותו וסיפורו השפיעו על רבים, והוא זכה להנצחה בדרכים ייחודיות.
בריאיון מרגש עם שלום שראל, אביו של בניה, ניחשף לסיפורו האישי ולאישיותו המיוחדת של בניה, לסיפור הקרב שבו נפל, לנגיעה שלו בעם ישראל ולכוחה של הנצחה. הריאיון מלווה בתמונות ובקטעי תיעוד אישי של בניה.

מטרות השידור

> התלמידים ייחשפו לסיפורו האישי של בניה, לאישיותו ולערכיו.
> התלמידים יתוודעו לדרכי הנצחה ולהשפעתן.
> הנחלת ערכי הציונות, נתינה, אהבת האחר ותרומה למדינה

השידור מתקיים לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

סיפור נפילתו ודרכי הנצחתו

ב-1 באוגוסט 2014 במהלך מבצע צוק איתן הוכרזה הפסקת אש בין מדינת ישראל לחמאס ל-72 שעות. ואולם הפסקת האש הופרה בתוך זמן קצר על ידי חמאס. כוח של סיירת גבעתי שהמשיך בפעילות מבצעית לאיתור מנהרות באזור רפיח הותקף בידי מחבלים שיצאו מאחת המנהרות.

בקרב בין הצדדים נהרגו שלושה מחיילי הכוח:
רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני. המחבלים לקחו את גופתו של סגן הדר גולדין.

אישיותו המיוחדת של בניה השפיעה על רבים, והם בחרו להנציחו בשירים ובדרכים ייחודיות נוספות. משפחות רבות שהתרשמו מאישיותו של בניה אף שלא הכירוהו אישית קראו לילדיהם על שמו.

תיאור המנחים

שלום שראל, אביו של רס"ן בניה שראל ז"ל
מעיין, נציגת מועצת התלמידים הארצית – מראיינת את שלום שראל

שאלות מנחות לקראת הצפייה בשידור

כתבו על הלוח שאלות מנחות שימקדו את תשומת הלב של התלמידים בזמן הצפייה. התלמידים יענו על השאלות בתום הצפייה בשידור (מומלץ לכתוב במחברת).

> מה לדעתכם בסיפורו של בניה גרם להזדהות והשפיע על ישראלים רבים?
> אילו ערכים הובילו את בניה בהחלטות שקיבל בחייו?

לאחר השידור קיימו דיון קצר על שאלות אלו.

הצעות לפעילויות לאחר הצפייה בשידור

לפניכם מספר הצעות לפעילויות לאחר הצפייה בשידור:

> קיימו דיון על משמעות ההנצחה בעבור הציבור ובעבור בני המשפחה.

> בקשו מהתלמידים להציע דרכים להנצחת הנופלים.

> ספרו שכשנה לאחר נפילתו כ-100 ילדים נקראו על שמו של בניה במשפחות ששמעו על סיפורו והחליטו
   להנציחו מבלי שהכירוהו. (ראו כתבה בהעשרה בנושא השידור).
   בררו עם התלמידים מה הם מרגישים כלפי הנצחה מסוג זה.

> הזמינו את התלמידים לכתוב למשפחתו של בניה שראל ז"ל בלוח שיתופי. המכתבים יועברו למשפחתו

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.