"הסיפור שלי" עם הצלם זיו קורן

תיאור השידור
הצלם זיו קורן מתעד אירועים משמעותיים בארץ וברחבי העולם.
במפגש אישי עם טל מוסרי זיו קורן משוחח על הצילומים הייחודיים שצילם, על עבודתו האינטנסיבית סביב השעון ועל הרצון והצורך להיות נוכח באירועים חשובים בזמן אמת. במהלך השידור ניחשף לצילומים הייחודיים שצילם ובהם כאלו שזיכו אותו בפרסים חשובים ונגלה באמצעותם איך תמונה יכולה להחליף אלף מילים.
מפגשים נוספים בסדרה
המפגש הוא חלק מסדרת מפגשים עם אנשים מעוררי השראה המשתפים אותנו בסיפורם האישי המיוחד ומספרים לנו על הישגיהם החשובים ביותר, על האתגרים ועל ההזדמנויות שנקרו בדרכם.
לכל אחד מהשידורים מצורפת ערכת פעילויות שהתלמידים יעשו במהלך הצפייה ובתום השידור בהנחיית המורים.
תיאור המנחה
טל מוסרי, מנחה טלוויזיה, שחקן, זמר, קומיקאי ומדבב
פעילויות מלוות לשידור

פעילות במהלך השידור בנושא
"תמונה שווה אלף מילים"
במהלך השידור תוצג בפני התלמידים תמונה שצילם זיו קורן.
דונו בכיתה בשאלות האלה:
> מה לדעתכם הסיפור שמאחורי התמונה?
> איפה היא מתרחשת?
> מה קורה בה?
פעילות לאחר הצפייה בשידור
חלקו את התלמידים לזוגות ובקשו מהם לצלם את הכיתה בדרך לא שגרתית.
הנחו אותם לחפש חפץ, זווית צילום או אלמנט שיפתיעו את הצופה.
לאחר מכן בקשו שיציגו את התמונה לכל הכיתה. אפשר גם לשתף בלוח שיתופי או באתר הכיתה.
העשרה בנושא השידור
הצעה לפעילות משותפת להורים ולילדים
הצעה לפעילות בעקבות הצפייה בשידור
לפניכם תמונה שצילם זיו קורן בסרילנקה לאחר שצונמי היכה בחופיה בשנת 2004 וגרם להרס רב.
התבוננו עם הילדים בתמונה וחשבו יחד מה רואים בה.
אפשר להיעזר בשאלות האלה:
> מה עושה הילדה? ומדוע האנשים מחכים בתור?
> מי האנשים שמגישים להם עזרה? (שימו לב לפרטים כמו האיש עם החולצה הלבנה והשלט התלוי מעל הארגזים).
> איך לדעתכם מרגישים האנשים בתמונה?
> איזה סיפור ניסה זיו קורן לספר כשבחר זווית צילום שרואים בה פחות את האנשים שמגישים עזרה?
> כיצד הסיפור של התמונה היה משתנה אם היה בוחר לצלם דווקא את מגישי העזרה?
הצעה לשאלה לדיון
במצבים של אנשים במצוקה הצלם עומד בפני התלבטות – אם לצלם או להגיש עזרה. חשבו יחד מה הייתם עושים במצב הנראה בתמונה.