חפש ב:

"הסיפור שלי" עם הצלם זיו קורן

קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
כישורי חיים
שכבות גיל:
ז-יב
שפה:
עברית
"הסיפור שלי" עם הצלם זיו קורן

תיאור השידור

הצלם זיו קורן מתעד אירועים משמעותיים בארץ וברחבי העולם.

במפגש אישי עם טל מוסרי זיו קורן משוחח על הצילומים הייחודיים שצילם, על עבודתו האינטנסיבית סביב השעון ועל הרצון והצורך להיות נוכח באירועים חשובים בזמן אמת. במהלך השידור ניחשף לצילומים הייחודיים שצילם ובהם כאלו שזיכו אותו בפרסים חשובים ונגלה באמצעותם איך תמונה יכולה להחליף אלף מילים.

מפגשים נוספים בסדרה

המפגש הוא חלק מסדרת מפגשים עם אנשים מעוררי השראה המשתפים אותנו בסיפורם האישי המיוחד ומספרים לנו על הישגיהם החשובים ביותר, על האתגרים ועל ההזדמנויות שנקרו בדרכם. 
לכל אחד מהשידורים מצורפת ערכת פעילויות שהתלמידים יעשו במהלך הצפייה ובתום השידור בהנחיית המורים.

לחצו כאן לכל השידורים בסדרה

תיאור המנחה

טל מוסרי, מנחה טלוויזיה, שחקן, זמר, קומיקאי ומדבב

פעילויות מלוות לשידור

פעילויות מלוות לשידור בכיתה

פעילות במהלך השידור בנושא
"תמונה שווה אלף מילים"

במהלך השידור תוצג בפני התלמידים תמונה שצילם זיו קורן.
דונו בכיתה בשאלות האלה:
> מה לדעתכם הסיפור שמאחורי התמונה?
> איפה היא מתרחשת?
> מה קורה בה?

פעילות לאחר הצפייה בשידור

חלקו את התלמידים לזוגות ובקשו מהם לצלם את הכיתה בדרך לא שגרתית.
הנחו אותם לחפש חפץ, זווית צילום או אלמנט שיפתיעו את הצופה.
לאחר מכן בקשו שיציגו את התמונה לכל הכיתה. אפשר גם לשתף בלוח שיתופי או באתר הכיתה.

הצעה לפעילות משותפת להורים ולילדים

הסבר למורה

משרד החינוך מבקש להעמיק את חוויית הלמידה המשותפת של התלמידים והוריהם. אנו מזמינים את ההורים לקיים פעילות משותפת של הורים וילדים בעקבות הצפייה בשידור.
מומלץ שלמוחרת היום אתם, המורים, תשוחחו עם התלמידים ותאספו רשמים מהפעילות שקיימו עם הוריהם.
תוכלו לקיים את הפעילות גם בכיתה, לפי בחירתכם.

הצעה לפעילות משפחתית או כיתתית

לפניכם תמונה שצילם זיו קורן בסרילנקה לאחר שצונמי היכה בחופיה בשנת 2004 וגרם להרס רב. 
התבוננו עם הילדים בתמונה וחשבו יחד מה רואים בה.

אפשר להיעזר בשאלות האלה:
> מה עושה הילדה? ומדוע האנשים מחכים בתור? 
> מי האנשים שמגישים להם עזרה? (שימו לב לפרטים כמו האיש עם החולצה הלבנה והשלט התלוי מעל הארגזים).
> איך לדעתכם מרגישים האנשים בתמונה? 
> איזה סיפור ניסה זיו קורן לספר כשבחר זווית צילום שרואים בה פחות את האנשים שמגישים עזרה? 
> כיצד הסיפור של התמונה היה משתנה אם היה בוחר לצלם דווקא את מגישי העזרה?

הצעה לשאלה לדיון משפחתי או כיתתי

במצבים של אנשים במצוקה הצלם עומד בפני התלבטות – אם לצלם או להגיש עזרה. חשבו יחד מה הייתם עושים במצב הנראה בתמונה.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.