אוריינות דיגיטלית היא מכלול של מיומנויות, ידע וחשיבה ביקורתית הדרושים להתנהלות אחראית ויעילה בסביבה הדיגיטלית. היא אינה נרכשת מעצמה אלא דורשת הוראה שיטתית ומכוונת מגיל צעיר.
מערכת החינוך, בהובלת מינהל התקשוב, רואה בהטמעת האוריינות הדיגיטלית יעד מרכזי ומשלבת אותה בתחומי הדעת.
המיומנויות המרכזיות כוללות שימוש בכלים ויישומים דיגיטליים, יצירת ושיתוף תכנים, תקשורת ושיתוף פעולה מקוונים, שמירה על אתיקה ובטיחות דיגיטלית, ואוריינות מידע – איתור, סינון והערכה ביקורתית של מידע.
רכז התקשוב מוביל את התהליך הבית-ספרי, מדריך ומלווה את צוות המורים בשילוב מושכל של הכלים הדיגיטליים בהוראה, למידה והערכה.