אוריינות דיגיטלית

אוריינות דיגיטלית

אוריינות דיגיטלית היא מכלול של מיומנויות, ידע וחשיבה ביקורתית הדרושים להתנהלות אחראית ויעילה בסביבה הדיגיטלית. היא אינה נרכשת מעצמה אלא דורשת הוראה שיטתית ומכוונת מגיל צעיר.

מערכת החינוך, בהובלת מינהל התקשוב, רואה בהטמעת האוריינות הדיגיטלית יעד מרכזי ומשלבת אותה בתחומי הדעת.

המיומנויות המרכזיות כוללות שימוש בכלים ויישומים דיגיטליים, יצירת ושיתוף תכנים, תקשורת ושיתוף פעולה מקוונים, שמירה על אתיקה ובטיחות דיגיטלית, ואוריינות מידע – איתור, סינון והערכה ביקורתית של מידע.

רכז התקשוב מוביל את התהליך הבית-ספרי, מדריך ומלווה את צוות המורים בשילוב מושכל של הכלים הדיגיטליים בהוראה, למידה והערכה.

אולי תתעניינו גם ב...

תפקיד רכזי תקשוב
רכזי התקשוב הם דמות מפתח בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות בתהליכי הוראה, למידה והערכה (הל"ה). כסוכני שינוי הם מובילים שינוי טכנו-פדגוגי בבית הספר, מקדמים ...
בינה מלאכותית
בינה מלאכותית היא המדע שמאפשר למכונות לבצע פעולות הדורשות אינטליגנציה אנושית.יעד מרכזי שהציב משרד החינוך הוא להטמיע בינה מלאכותית, במטרה לשפר תהליכים פדגוגיי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!