כלי AI בין-לאומיים

חזרה לראש הדף

ג'מיני | Gemini

ג'מיני | Gemini

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
ח, ט, י, יא, יב
אודות הכלי:
ג'מיני הוא מודל שפה ופלטפורמת בינה מלאכותית.
הכלי מסוגל לבצע מגוון רחב של משימות, כגון יצירת טקסטים, תרגום, סיכום, כתיבת סוגי תוכן יצירתיים, מענה על שאלות בצורה אינפורמטיבית ומקיפה. ל-Gemini יכולות בהבנת ניואנסים של שפה ובהתאמה לסגנונות כתיבה שונים, מה שהופך אותו לעוזר הוראה, בייחוד עבור מורים.

שימושים פדגוגיים:

פיתוח חומרי לימוד: סיוע מהיר ביצירת מערכי שיעור, דפי עבודה, בחנים, סיכומי מאמרים, מצגות ודוגמאות מגוונות, המאפשר למורה להתמקד בפדגוגיה ובקשר האישי.

דיפרנציאציה והתאמה אישית: התאמת חומרי לימוד לרמות שונות ולסגנונות למידה מגוונים.

סיוע בהערכה ובמתן משוב: יצירת מחוונים מפורטים להערכת משימות וכן ניסוח משוב מעצב, בונה ומפורט על עבודות תלמידים, המסייע לזהות נקודות לשיפור.

עידוד חשיבה יצירתית וסקרנות: Gemini מתפקד כשותף לסיעור מוחות לפיתוח רעיונות לפרויקטים, לעידוד כתיבה יוצרת בקרב תלמידים, וליצירת דיאלוגים וסימולציות לתרגול.

עוזר הוראה למורים: מסייע במציאת אסטרטגיות הוראה חדשות, בניסוח מיילים להורים או בכתיבת תוכניות עבודה.

דגשים חשובים:

אימות ובדיקת עובדות: כמו כל כלי AI, הכלי עלול להמציא מידע (הזיות AI). חובה על המורה לבדוק היטב את אמינות התוכן לפני הצגתו לתלמידים.

עוזר הוראה, לא מחליף: יש להתייחס לכלי כעוזר חכם. שיקול הדעת הפדגוגי, האנושי והערכי של המורה הוא תמיד הגורם המכריע.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להזין לכלי מידע רגיש או אישי (שמות מלאים, תעודות זהות, ציונים וכו') על תלמידים או עובדי הוראה. יש לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך.

מטרת השימוש בכלי: יצירה ועריכה של מסמכים, משחקים, אחר, הערכה ומדידה, שיתוף ותקשורת, יצירת תוכן ויזואלי

חזרה לראש הדף

ג'ניאלי | Genially

ג'ניאלי | Genially

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
א-יב
אודות הכלי: 
ג'ניאלי (Genially) היא פלטפורמה ליצירת תוכן ויזואלי ואינטראקטיבי.
הכלי מאפשר להפוך תמונות, מצגות וכרזות סטטיות לחוויות למידה דינמיות באמצעות הוספת "שכבות" אינטראקטיביות (כפתורים, חלונות קופצים, קישורים ועוד). יש מגוון רחב של תבניות מוכנות המאפשרות בנייה מהירה של תוצרים מורכבים.

שימושים פדגוגיים:

משחוק ולמידה חווייתית: יצירת משחקים לימודיים, חידונים אינטראקטיביים, לוחות התקדמות וחדרי בריחה וירטואליים המעודדים חקר, סקרנות ופתרון בעיות.

הבניית שיעור ופרזנטציה: בניית מערכי שיעור, מצגות ויחידות הדרכה אינטראקטיביות, המאפשרות לתלמיד לנווט בקצב אישי בין יחידות המידע השונות.

עיצוב מרחבי למידה (פיזיטלי): תכנון ויצירת מרחב למידה וירטואלי (למשל, תמונה של כיתה, מפה או מוזיאון) שבו כל אובייקט ניתן ללחיצה ומוביל לפעילות, למשימה או למקור מידע חיצוני.

יצירת תוכן אינטראקטיבי עשיר: הוספת מגוון מדיות על גבי תמונה אחת – טקסט, וידאו, קובצי קול וקישורים.

למידה שיתופית: שיתוף התוצר הסופי עם תלמידים ומורים, וכן אפשרות לעבודה משותפת של כמה משתמשים על אותו פרויקט (בחשבונות חינוכיים).

דגשים חשובים:

הכלי מאושר לשימוש על ידי משרד החינוך.

מוגבל לשימוש מגיל 14 ומעלה.

האתר זמין בשפה האנגלית (תומך באופן מלא בכתיבת טקסט בעברית).

מומלץ מאוד להשתמש בגרסת החינוך (Genially for Education), הדורשת הרשמה ייעודית.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירת תוכן ויזואלי, יצירה ועריכה של מסמכים, משחקים

חזרה לראש הדף

גוגל קולאב | Google Colab

גוגל קולאב | Google Colab

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
ח, ט, י, יא, יב
אודות הכלי:
Google Colab הוא סביבת פיתוח מבוססת ענן, המאפשרת כתיבה והרצה של קוד בשפת Python
ישירות דרך הדפדפן. הכלי מתפקד למעשה כמו "גוגל דוקס" של עולם התכנות: הוא לא דורש התקנה במחשב, הקבצים נשמרים אוטומטית ב-Google Drive, והוא מאפשר שיתוף קל ועבודה בצוות על אותו קובץ קוד.

שימושים פדגוגיים:

הוראת מדעי המחשב ותכנות: סביבה המותאמת ללימוד צעדים ראשונים בתכנות ללא צורך בהתקנת סביבות פיתוח מורכבות. נכנסים לקישור ומתחילים לתכנת.

מדע נתונים ובינה מלאכותית (Data Science & AI): הכלי מספק גישה חינמית למשאבי מחשוב, המאפשרים לתלמידים במגמות טכנולוגיות לבצע חישובים מורכבים, לאמן מודלים של בינה מלאכותית ולנתח נתונים.

שילוב טקסט וקוד (המחברת הדיגיטלית): המבנה של "מחברת" (Notebook) מאפשר למורה ולתלמיד לשלב באותו מסמך הסברים מילוליים, קוד פעיל וגם את תוצאות הריצה באמצעות גרפים, טבלאות, תמונות.

למידת עמיתים: בדומה למסמכים שיתופיים אחרים של גוגל, תלמידים יכולים לשתף את המחברת עם חבר ולעבוד יחד על פתרון בעיה או פיתוח אלגוריתם בזמן אמת.

דגשים חשובים:

חינמי: השימוש הבסיסי חינמי.

דרישות: מחייב התחברות באמצעות מייל ארגוני וחיבור פעיל לאינטרנט (הקוד רץ על השרתים של גוגל).

ספריות מוכנות: הסביבה מגיעה עם ספריות פופולריות למחקר כמו Pandas, NumPy, TensorFlow מותקנות מראש.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

מג'יק סקול | Magic School

מג'יק סקול | Magic School

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
ה, ו, ז, ח, ט, י, יא, יב
אודות הכלי: 
Magic School AI היא פלטפורמת בינה מלאכותית חדשנית, שפותחה במיוחד עבור מורים ותלמידים.
הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של כלים ומשאבים ייעודיים לחינוך, המאפשרים למורים לתכנן שיעורים איכותיים, ליצור פעילויות למידה מעוררות עניין, להעריך עבודות תלמידים בצורה יעילה ולספק לתלמידים תרגול מותאם אישית.

שימושים פדגוגיים:

תכנון שיעורים: יצירת מערכי שיעור מפורטים, הגדרת מטרות למידה, תכנון פעילויות מותאמות, בניית כלי הערכה ופיתוח חומרי הוראה.

יצירת פעילויות למידה: מחולל פעילויות אינטראקטיביות מגוונות, כגון חידונים, משחקים, סימולציות ודפי עבודה, המותאמות לרמת התלמידים ולמטרות הלימודיות.

סיוע בהערכת תלמידים: עזרה בניסוח משוב אישי ומפורט לעבודות תלמידים, זיהוי תחומים לשיפור, וסיוע בכתיבת הערות אישיות בתעודות.

ניהול כיתה ותקשורת: סיוע ביצירת תוכניות לניהול התנהגות, ניסוח תקשורת יעילה להורים ומעקב אחר התקדמות.

עוזרי למידה: אפשר ליצור בוט מאמן למידה וירטואלי אישי לכל תלמיד, המסייע ברכישת ידע, הכנת עבודות ותרגול מותאם אישית.

חדרי לימוד (Chatbots): בניית חדרים וירטואליים ממוקדים, הנתמכים באמצעות צ'אטבוטים ייעודיים, לתחומי דעת או למשימות ספציפיות, המאפשרים לתלמידים לחקור נושאים לעומק.

דגשים חשובים:

אימות ובדיקת עובדות: כמו כל כלי AI, הכלי עלול להמציא מידע (הזיות AI). על המורה לבדוק היטב את אמינות התוכן לפני הצגתו לתלמידים.

עוזר הוראה, לא מחליף: יש להתייחס לכלי כעוזר חכם. שיקול הדעת הפדגוגי, האנושי והערכי של המורה הוא תמיד הגורם המכריע.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להזין לכלי מידע רגיש או אישי (שמות מלאים, תעודות זהות, ציונים וכו') על תלמידים או עובדי הוראה. יש לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך.

שימו לב:

  • מכיתה ה' עד כיתה ז' (כולל) - בהנחיית המורה בלבד ובשליטתו. השימוש בכלי יתבצע באמצעות קישור שהמורה שולח.
  • מכיתה ח' - התלמידים יוכלו לעשות שימוש עצמאי בכלי בינה מלאכותית יוצרת, מתוך רשימת הכלים המאושרים
    בלבד.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, משחקים, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

נואוטבוק ל.מ | Notebook LM

נואוטבוק ל.מ | Notebook LM

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
ח, ט, י, יא, יב
אודות הכלי: 
Notebook LM הוא כלי המשלב בין מחברת דיגיטלית מתקדמת ליכולות בינה מלאכותית.
הכלי מאפשר למשתמשים לאסוף, לארגן ולנתח מידע ממקורות שונים. כמו כן, לקבל תובנות חדשות באמצעות עיבוד שפה טבעית. Notebook LM מסוגל לסכם טקסטים ארוכים, לזהות קשרים בין רעיונות, ליצור תרשימים ויזואליים ולסייע בכתיבת סיכומים ומסמכים.

שימושים פדגוגיים:

איסוף מידע: הכלי יכול לסייע באיסוף מידע ממקורות שונים, בארגונו ובניתוחו. הכלי יכול לסכם מאמרים ארוכים, לזהות נקודות מפתח, ליצור תרשימים ויזואליים של רעיונות ופודקאסטים.

כתיבה: מסייע בכתיבת סיכומים, דוחות ומסמכים. הכלי יכול להציע הצעות לשיפור הניסוח, לזהות סתירות בטקסט, וליצור טיוטות ראשוניות.

הכנה לשיעור: מורים יכולים להשתמש ב-Notebook LM כדי להתכונן לשיעורים, לאסוף מידע וליצור חומרי הוראה. מסייע באיתור מקורות רלוונטיים, בסיכום טקסטים ארוכים וביצירת מצגות.

דגשים חשובים:

אימות ובדיקת עובדות: כמו כל כלי AI, הכלי עלול להמציא מידע (הזיות AI). על המורה לבדוק היטב את אמינות התוכן לפני הצגתו לתלמידים.

עוזר הוראה, לא מחליף: יש להתייחס לכלי כעוזר חכם. שיקול הדעת הפדגוגי, האנושי והערכי של המורה הוא תמיד הגורם המכריע.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להזין לכלי מידע רגיש או אישי (שמות מלאים, תעודות זהות, ציונים וכו') על תלמידים או עובדי הוראה. יש לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך.

מטרת השימוש בכלי: יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

פאדלט | Padlet

פאדלט | Padlet

קהל יעד: מורים
אודות הכלי: 
פאדלט הוא לוח שיתופי מקוון,
המאפשר ליצור, לשתף ולארגן תכנים בקלות ובצורה ויזואלית. הממשק מדמה "קיר" או "לוח מודעות" שעליו אפשר "להדביק" פתקיות דיגיטליות שיכולות להכיל טקסט, תמונות, סרטונים, קישורים, מסמכים ועוד. הכלי אידיאלי ליצירת מרחב עבודה משותף ואינטראקטיבי בזמן אמת או באופן א-סינכרוני.

שימושים פדגוגיים:

סיעור מוחות ואיסוף רעיונות: פתיחת דיון כיתתי, איסוף שאלות, יצירת מאגר רעיונות משותף בתחילת פרויקט בדומה לשיטה הפדגוגית ג'יקסו.

הצגת תוצרים ולמידת עמיתים: בניית גלריה וירטואלית שבה תלמידים מפרסמים את התוצרים שלהם (כתיבה, עיצוב, וידאו) ויכולים להגיב ולתת משוב זה לזה.

בניית מאגר ידע שיתופי: יצירת לוח כיתתי המרכז משאבים, קישורים, סרטונים ומאמרים בנושא נלמד.

משוב והערכה מעצבת: שימוש בלוח בסוף שיעור, שבו התלמידים יכולים לשתף מה למדו, מה לא הבינו או מה הרגישו. מאפשר למורה לקבל תמונת מצב כיתתית מהירה.

דיון א-סינכרוני: פתיחת לוח דיונים בנושא מסוים, המאפשר לתלמידים להגיב בזמנם הפנוי, גם מחוץ לשעות הלימודים, ולהמשיך את השיח הכיתתי.

דגשים חשובים:

הכלי מאושר לשימוש על ידי משרד החינוך.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

קהוט | Kahoot

קהוט | Kahoot

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
יא, יב
אודות הכלי: 
Kahoot היא פלטפורמת למידה משחקית בזמן אמת,
המעודדת מעורבות גבוהה ומשוב מיידי. מאפשרת למורים להפוך כל נושא לימודי לחוויית למידה אינטראקטיבית, תחרותית ומרתקת באמצעות יצירת חידונים, סקרים ודיונים.
כדי להשתמש בפלטפורמה יש להתחבר באמצעי קצה (טלפונים ניידים, טאבלטים או מחשבים).

שימושים פדגוגיים:

הערכה מעצבת ובדיקת הבנה: ביצוע בדיקות הבנה מהירות במהלך הפעילות. המשוב המיידי מאפשר למורה לזהות פערים בזמן אמת ולהתאים את המשך ההוראה.

סיכום נושא וחזרה למבחן: הפיכת חומר לימודי תאורטי למשחק תחרותי ומהנה. שימוש במשחק ככלי לסיכום יחידת לימוד או כהכנה פעילה לקראת מבחן, ובכך לעודד שינון וחזרה על החומר.

פתיחת שיעור וגיבוש כיתתי: מעלה את האנרגיה בכיתה, מאפשר לאבחן ידע קודם של התלמידים לפני התחלת נושא חדש.

איסוף נתונים ועמדות: שימוש בכלי הסקר והדיון כדי לאסוף דעות, לעורר דיון כיתתי בנושאים ערכיים, לקבל משוב ולקבל החלטות עם התלמידים.

למידה באמצעות יצירת תוכן (למידת עמיתים): אפשר לעודד את התלמידים ליצור 'קהוט' בעצמם על נושא נלמד. התלמידים הופכים מצרכני ידע ליצרני ידע, חוקרים את הנושא לעומק ומלמדים את חבריהם לכיתה.

דגשים חשובים:

  • מוגבל לשימוש מגיל 17
  • האתר זמין בשפה האנגלית בלבד
  • מוגבל לשימוש דרך מייל ארגוני בלבד

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירת תוכן ויזואלי, משחקים, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

קוויזז | Quizizz

קוויזז | Quizizz

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל:
א-יב
אודות הכלי: 
Quizizz היא פלטפורמת למידה אינטראקטיבית, המאפשרת יצירה והפעלה של חידונים ומשחקים לימודיים. היא מאפשרת למידה בקצב אישי, כל תלמיד רואה את השאלה ואת התשובות על המסך האישי שלו, ויכול להתקדם בקצב שמתאים לו, מבלי להיות תלוי בקצב הכיתתי.

שימושים פדגוגיים:

הערכה מעצבת בקצב אישי: הפעלת חידון בכיתה, שבו כל תלמיד מתקדם באופן עצמאי. מאפשר למורה להעריך הבנה בצורה מדויקת יותר, ומפחית את הלחץ והחרדה הכרוכים במשחק מבוסס מהירות קבוצתי.

שיעורי בית א-סינכרוניים: הכלי אידיאלי למתן משימות וחידונים כשיעורי בית. המורה יכול לקבוע מועד סופי, והתלמידים יכולים לבצע את המשימה בזמנם הפנוי, תוך כדי קבלת משוב מיידי על תשובותיהם.

למידה דיפרנציאלית: האפשרות לראות שאלות על מסך אישי מאפשרת התאמה לתלמידים עם צרכים שונים.

בנק שאלות שיתופי: הפלטפורמה מאפשרת לייבא בקלות שאלות מחידונים קיימים שיצרו מורים אחרים, ואף לייבא חידונים ישירות מ-Google Forms או מאחרים.

שילוב שיעור אינטראקטיבי: אפשר לשלב שקפים בין השאלות, ובכך להפוך את החידון ממבדק בלבד לשיעור אינטראקטיבי שלם, המשלב הקניית ידע ובדיקת הבנה.

דגשים חשובים:

הכלי מאושר לשימוש על ידי משרד החינוך.

ממשק באנגלית: הממשק באנגלית, אך הכלי תומך באופן מלא ביצירת שאלות ותשובות בעברית.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, אחר

חזרה לראש הדף

קופילייט | Copilot

קופילייט | Copilot

קהל יעד: מורים
אודות הכלי: 
Copilot הוא עוזר בינה מלאכותית (AI) המשולב בתוך סביבת (Office) Microsoft 365.
הוא פועל בתוך היישומים המוכרים כמו Excel ,PowerPoint ,Word ו-Teams. מטרתו לייעל ולשדרג את תהליכי העבודה היום-יומיים של מורים ותלמידים. הכלי מסייע בניסוח מסמכים, ביצירת מצגות מורכבות, בניתוח נתונים בגיליונות אלקטרוניים ובסיכום פגישות או שיעורים סינכרוניים.

שימושים פדגוגיים:

פיתוח חומרי לימוד בסביבת Office: יצירה מהירה של מצגות PowerPoint מעוצבות על בסיס הנחיה (פרומפט) בלבד, ניסוח דפי עבודה וסיכומים ב-Word, ומחולל מבדקים, בחנים ושאלונים.

הוראה דיפרנציאלית והתאמה אישית: סיוע בהתאמת טקסטים קיימים במסמכי Word לרמות קריאה שונות, תרגום חומרי למידה ויצירת משימות מותאמות אישית.

סיוע בהערכה ומשוב: יצירת מחוונים להערכה, וכן סיוע בניסוח משוב בונה ומפורט על עבודות שתלמידים הגישו.

דגשים חשובים

אימות ובדיקת עובדות: כמו כל כלי AI, הכלי עלול להמציא מידע (הזיות AI). על המורה לבדוק היטב את אמינות התוכן לפני הצגתו לתלמידים.

עוזר הוראה, לא מחליף: שיקול הדעת הפדגוגי, האנושי והערכי של המורה הוא תמיד הגורם המכריע.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להזין לכלי מידע רגיש או אישי (שמות מלאים, תעודות זהות, ציונים וכו') על תלמידים. יש לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך.

זמינות ורישוי: השימוש ב-Copilot בתוך יישומי M365 דורש לרוב רישוי ייעודי מטעם משרד החינוך או בית הספר.

מטרת השימוש בכלי: יצירת תוכן ויזואלי, משחקים, יצירה ועריכה של מסמכים, שיתוף ותקשורת, הערכה ומדידה, אחר

חזרה לראש הדף

קלוד | Claude

קלוד | Claude

קהל יעד: מורים
אודות הכלי: 
Claude (עוזר הוראה מבוסס AI)
, מודל שפה מתקדם (LLM). לכלי יכולת לקרוא ולעבד טקסטים ארוכים ומסמכים מצורפים, ולספק עליהם מענה.
קלוד משמש עוזר פדגוגי המפחית עומס מהמורה, מסייע בפיתוח תוכן מקורי ומאפשר התאמה אישית של חומרי הלמידה.

שימושים פדגוגיים:

ניתוח ועיבוד מסמכים (PDF או Word): יכולת להעלות קבצים ולבקש מהכלי לסכם אותם, לחלץ מהם נקודות עיקריות, להשוות בין מקורות או לענות על שאלות מתוכם.

פיתוח חומרי לימוד והערכה: יצירה מהירה של מערכי שיעור מובנים, כתיבת שאלות רב-ברירה על בסיס טקסט נתון, בניית מחוונים מפורטים להערכה, וניסוח דפי עבודה יצירתיים.

דיפרנציאציה והתאמה אישית: התאמת טקסטים מורכבים לרמות קריאה שונות ויצירת גרסאות שונות של מבחן לרמות שונות בכיתה.

סיוע בכתיבה ועריכה לשונית: הכלי משמש עורך לשוני מעולה – הוא יכול לשפר ניסוחים, להציע מילים נרדפות, לתקן שגיאות דקדוק ולסייע לשפר את כושר הביטוי.

שותף לסיעור מוחות: מאפשר פיתוח רעיונות לפרויקטים, כתיבת תסריטים להצגות או מציאת דוגמאות ומטאפורות להסבר נושאים מופשטים.

דגשים חשובים

אימות ובדיקת עובדות: הכלי עלול "להזות" (להמציא עובדות). על המורה לבדוק היטב כל תוכן עובדתי לפני השימוש בו.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להעלות לכלי מסמכים המכילים מידע אישי רגיש (שמות תלמידים, מספרי זהות, ציונים וכו'). יש להשתמש בו לניתוח חומר לימודי ולא נתונים אישיים.

שיקול דעת פדגוגי: הכלי הוא עוזר ומייעל תהליכים, אך אינו מחליף את השיפוט הערכי וההבנה החינוכית של המורה.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, משחקים

חזרה לראש הדף

קנבה | Canva

קנבה | Canva

קהל יעד: תלמידים, מורים
קהל יעד: א-יב

אודות הכלי: 
קנבה היא פלטפורמה ידידותית וקלה ליצירת עיצובים גרפיים מגוונים.
היא מאפשרת למורים ולתלמידים ליצור בקלות כרזות, מצגות, סרטונים, אינפוגרפיקה, דפי עבודה ועוד, תוך שימוש במאגר רחב של תבניות, תמונות ואנימציות. הפלטפורמה מאפשרת למורים ליצור מרחבי כיתה וקבוצות עבודה ללמידה שיתופית ולנהל משימות לתלמידים.

שימושים פדגוגיים:

המחשה חווייתית והבעה יצירתית: יצירת פעילויות הממחישות באופן חווייתי רעיונות בנושאי לימוד שונים או בנושאים חברתיים, ומאפשרות לתלמידים להביע את עצמם בצורה ויזואלית.

פיתוח חומרי הוראה: בנייה מהירה של משאבי למידה אינטראקטיביים, מערכי שיעור, דפי עבודה מעוצבים ומצגות מרהיבות.

הערכה חלופית ויזואלית: מתן משימות הערכה הדורשות מהתלמידים ליצור תוצר (כמו אינפוגרפיקה או כרזה) במקום מבחן, וכן בניית משובים מגוונים עם מדבקות ואלמנטים ויזואליים.

עיצוב מרחבי למידה: תכנון ויצירה של מרחבי למידה פיזיטליים, כגון מצגת אינטראקטיבית המעוצבת ככיתה וירטואלית עם קישורים לפעילויות.

שילוב בינה מלאכותית (AI): שימוש בכלי AI מובנים בתוך הפלטפורמה ליצירת טקסטים, תמונות ועיצובים מתקדמים כחלק מתהליך הלמידה.

למידה שיתופית: הזמנת תלמידים לעבודה משותפת בזמן אמת על אותו פרויקט (מצגת, כרזה וכו'). מקדמת עבודת צוות, למידת עמיתים ובניית תוצר קבוצתי.

דגשים חשובים

נדרשת הסכמה של הורים לשימוש תלמידים מתחת לגיל 13.

יש להשתמש בגרסת החינוך (Canva for Education) החינמית.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, משחקים, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

צ'ט ג'י פי טי | ChatGPT

צ'ט ג'י פי טי | ChatGPT

קהל יעד: תלמידים, מורים
שכבת גיל: ח, ט, י, יא, יב

אודות הכלי: 
ChatGPT הוא מודל שיחה מבוסס בינה מלאכותית
שיכול לנהל שיחות טבעיות עם משתמשים. הוא מסוגל להבין שאלות, לספק מידע, לכתוב טקסטים, לתרגם שפות ועוד. ChatGPT הוא כלי רב תכליתי שיכול לשמש למגוון מטרות, כולל למידה והוראה.

שימושים פדגוגיים:

מענה על שאלות: הכלי יכול לספק מענה מהיר ומקיף לשאלות של תלמידים ומורים.

דיונים ושיחות: הכלי יכול לשמש כלי לדיונים ולשיחות בכיתה, לעידוד חשיבה ביקורתית וללמידה שיתופית.

פיתוח חומרי לימוד: סיוע מהיר ביצירת טיוטות למערכי שיעור, דפי עבודה, סיכומים, בעיות מילוליות במתמטיקה ורעיונות לפעילויות בכיתה.

דיפרנציאציה והתאמה אישית: התאמת טקסטים קיימים לרמות שונות, יצירת שאלות ברמות חשיבה שונות על בסיס טקסט נתון.

עידוד חשיבה יצירתית וסקרנות: שימוש בכלי לסיעור מוחות כיתתי, יצירת רעיונות לפרויקטים, כתיבה יוצרת וחקירה עצמאית של נושאים.

סיוע בהערכה ובמשוב: עזרה בניסוח מחוונים ברורים להערכת פרויקטים וכן סיוע בניסוח משוב בונה ומפורט לעבודות של תלמידים.

דגשים חשובים

אימות ובדיקת עובדות: הכלי עלול להמציא מידע (הזיות AI). על המורה לבדוק היטב את אמינות התוכן לפני הצגתו לתלמידים.

עוזר הוראה, לא מחליף: יש להתייחס לכלי כעוזר חכם. שיקול הדעת הפדגוגי, האנושי והערכי של המורה הוא תמיד הגורם המכריע.

אבטחת מידע ופרטיות: אין להזין לכלי מידע רגיש או אישי (שמות מלאים, תעודות זהות, ציונים וכו') על תלמידים או עובדי הוראה. יש לפעול בהתאם להנחיות משרד החינוך.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, משחקים, שיתוף ותקשורת, אחר

חזרה לראש הדף

תינגלינק | Thinglink

תינגלינק | Thinglink

קהל יעד: תלמידים ומורים
שכבת גיל: א-יב

אודות הכלי: 
Thinglink היא פלטפורמה המאפשרת להפוך תמונות, סרטונים ותמונות 360° סטנדרטיות לחוויות אינטראקטיביות עשירות.
הכלי מאפשר למורים ולתלמידים "לשתול" על גבי התוכן החזותי "נקודות חמות" (Hotspots) – אייקונים לחיצים שכאשר לוחצים עליהם, נפתחים חלונות קופצים המכילים טקסט, וידאו נוסף, קישורים, תמונות, קובצי קול ואפילו כלים אחרים. בכך הוא הופך דימוי פשוט למרחב למידה רב שכבתי.

שימושים פדגוגיים:

יצירת כרזות ואינפוגרפיקה אינטראקטיביות: הפיכת תמונה סטטית (למשל, מפה היסטורית, תרשים מדעי של גוף האדם, יצירת אומנות) למשאב למידה עשיר. כל נקודה חמה יכולה להכיל הרחבה, שאלה או קישור לנושא קשור.

סיורים וירטואליים: שימוש בתמונות 360° לבניית סיורים וירטואליים במוזיאונים, באתרים היסטוריים, במעבדות או בפארקי טבע. הנקודות החמות משמשות להסברים על המוצגים השונים.

הערכה חלופית (יצירת תוכן): מתן משימה לתלמידים לבחור תמונה ולבנות עליה שכבות של מידע. התהליך דורש מהם לחקור, לסכם, לקשר בין פריטי מידע ולהציג את הידע שלהם בצורה יצירתית ודיגיטלית.

הנגשה והוראה דיפרנציאלית: הוספת נקודות חמות המכילות הקראה קולית, תרגום מילים קשות או סרטוני עזר המפשטים מושגים מורכבים בתמונה.

אינטראקציה עם וידאו: אפשר להוסיף נקודות חמות גם על גבי סרטוני וידאו, שבהן הסרטון ייעצר ויקפיץ חלון עם שאלה, הרחבה או משימה הקשורה לתוכן הנצפה.

דגשים חשובים

הכלי מאושר לשימוש על ידי משרד החינוך.

הטמעה: אפשר להטמיע את התוצרים האינטראקטיביים בקלות רבה בתוך אתרי כיתה או במצגות.

מטרת השימוש בכלי: הערכה ומדידה, יצירה ועריכה של מסמכים, יצירת תוכן ויזואלי, משחקים