דלג אל

שלדים בארון – מסע בזמן בעקבות האבולוציה של בעלי החוליות

לקטלוג הקורסים
תחום דעת:
ביולוגיה
סוג הקורס:
מלווה למידה
מוכר לבגרות:
לא
שפה:
עברית
שכבות גיל:
ט, י, יא, יב
פלטפורמה:
קמפוס IL
משך הקורס:
8 שבועות | 5-2 שעות בשבוע
פותח ע"י:
המכללה האקדמית אחוה

תיאור הקורס

שלדים בארון – מסע בזמן בעקבות האבולוציה של בעלי החוליות
מרצה: ד"ר חיים סיון, הדס בוני, שלמה חדד

הקורס ״שלדים בארון – מסע בזמן בעקבות האבולוציה של בעלי החוליות״ מסביר בצורה פשוטה, חווייתית, ויזואלית ועוקב אחרי השלבים האבולוציוניים השונים של התפתחות קבוצות החולייתנים השונות.
הקורס אינו דורש ידע מוקדם ומותאם גם להוראת המדעים.
"שלדים בארון" הוא גם קורס פאוניסטיקה המציג את תכונותיהם ותפוצתם של בעלי החוליות בארץ ובעולם מתוך היכרות עם המחלקות השונות. הקורס כולל דוגמאות מרתקות לתכונות ולמאפיינים של בעלי חיים שונים.
הקורס צולם באזורים שונים בישראל, במעבדות, בגני חיות ובשדה. הקורס מועבר באופן חווייתי ועשיר על ידי אחד הזואולוגים הבולטים ביותר בישראל – ד״ר חיים סיון.
המרצה חיים סיון הוא איש שטח, אוהב אדמה ובעלי חיים, חוקר ומרצה לזואולוגיה במכללה האקדמית אחוה, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובפקולטה לחקלאות. בין השאר הוא גם ממקימי הגן הזואולוגי בדרום NegevZoo. הוא מתמחה בנחשים וגם הוא בעצמו מוגדר חולייתן.
לאחר הבנת האזורים הזואוגאוגרפיים ברחבי העולם, מיקומה הנדיר והמיוחד של ארץ ישראל שאפשר בה מגוון עצום של מיני בעלי חיים, נעבור בכל פרק בקורס על כל אחת ממחלקות החולייתנים.
נסביר את היתרונות של כל קבוצה ביחס לקבוצה שקדמה לה אבולוציונית ונרחיב את הידע עם מתן דוגמאות של בעלי חיים בולטים בכל מחלקה.
החולייתנים הראשונים – מי היה החולייתן הראשון בעולם?
הדגים – נצלול לעולמה המופלא של המחלקה הגדולה ביותר בקרב החולייתנים ונכיר מיני דגים.
דו חיים – כיצד החלו החולייתנים לצאת מהמים? נכיר: ראשן, צפרדע וקרפדה.
הזוחלים – נאכיל תנינים, נלכוד נחשים ונכיר את הצבים.
העופות – כיצד הם כבשו את השמים?
היונקים – מאילו חולייתנים התפתחו? נכיר יונקים ביבשה ויונקים ימיים.
מעוניינים להעמיק את הידע שלכם בזואולוגיה ובאבולוציה? הקורס מיועד בדיוק בשבילכם!
קורס בשפה העברית שבמרכזו סרטוני וידאו קצרים המשלב פעילות אינטראקטיבית וקטעי קריאה.

אולי תתעניינו גם ב...

אתגרי החינוך בעידן הפוסטמודרני – ערבית
في هذا المساق سوف نوضّح مفهوم الحداثة وما بعد الحداثة كفلسفة وكظاهرة اجتماعيّة وثقافيّة، ونعرض الإشكاليّات الّتي تولّدها هذه الظاهرة في مجال التربية والتعليم...
ההיסטוריה של ישראל המודרנית – חלק א: מרעיון למציאות
כיצד נוסדה מדינת ישראל? איך זה שרעיון שעלה במאה ה-19 באירופה הפך למציאות? איך המציאות הזאת שורדת במורכבויות הקשות של המזרח התיכון?
מבוא לתולדות השואה 2+1
השואה הייתה אירוע היסטורי בלתי נתפס, אשר גזל לעד את תומה של התרבות המערבית. בהיותנו בני אדם מתורבתים, אנו מתקשים להבין כיצד התרחשו אירועים זוועתיים אלו וכיצד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.