בחטיבת הביניים "מיכה רייסר" - רביבים בראשון לציון סגנית המנהלת סימי בן-חמו מספרת על אופי הלמידה מרחוק בחטיבה.
"אנחנו שמים דגש על תקשורת עם התלמידים בכל הערוצים – ואטסאפ, פורומים, זום ומודל משרד החינוך. בכל ערוץ המורים עונים לתלמידים ותומכים בהם לימודית ורגשית. המורים זמינים לתלמידים ומשתדלים לתת להם תחושה של הצלחה. לא לוחצים על התלמידים אלא נותנים 'מרווח נשימה' בהגשה ומשתדלים להעסיק אותם בלמידה".
אז איך זה עובד?
- מנהלים שיעורים סינכרוניים רבים. אין יום בלי שיעור סינכרוני. כך אפשר לפנות אל הרגש של התלמידים, לשוחח איתם וליצור מחויבות אצל המורים.
- כל צוות מקצוע בנה תוכנית לימודים על פי תוכנית העבודה של בית הספר, לרבות שיעורי ספורט, של"ח ואפילו מפגשים של מועצת התלמידים.
- מערכת השעות השבועית משלבת גם שיעורים עם מחנכים ושעות יועצות. כך לתלמידים יש מסגרת וגם ההורים מעורבים.
- משך השיעורים אינו עולה על חצי שעה ולעיתים עומד על עשרים דקות.
- שמים דגש על תקשורת עם התלמידים בכל הערוצים. המורים עונים לתלמידים ותומכים בהם לימודית ורגשית גם בוואטסאפ, בפורומים ובמודל. תמיד זמינים, לא לוחצים על מועד ההגשה, מעודדים את התלמידים על הצלחתם, לא מכבידים עליהם, נותנים משימות קטנות בכל שיעור ובסוף שבוע משימות גדולות יותר.
- חשוב שהתלמידים יעשו כל הזמן משהו ובפשטות, שיהיו עסוקים בלמידה. כך ירגישו שהם לומדים, מדגישה סימי בן-חמו.
- מנהלת החטיבה וסגנית המנהלת עושות תורנות צפייה בשיעורים.
- מושם דגש גם על למידה עצמית. שולחים את התלמידים לבצע משימות ואז מסכמים אותן סינכרונית.
לסיכום, בן-חמו מספרת כי יש גם תמיכה רבה בקרב המורים. יש מפגשים שבהם המורים יכולים לשאול ולקבל מענה. ואילו התלמידים מתנהלים בשגרת למידה במסגרת למידה מוצלחת הנותנת מענה רגשי ויחס אישי מתוך מעורבות מלאה.
דוגמאות למטלות:
מנהלת בית הספר: אנה פוליאק
רכזת תקשוב: רוית שרביט
מדריך מטה תקשוב: ד"ר ארז פורת