נושאים מתוך תוכנית הלימודים: כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל, מחויבות לערכים יהודיים
הרחבות
- כיבוד ערכי המורשת והתרבות של מדינת ישראל, מחויבות לערכים יהודיים
- נקודות לשיח מתוך מילת היום – "גיבור" (עמ' 23)
- מה זה גיבור או גיבורה? מה צריך לעשות כדי להיקרא כך? הגיבור/ה שלי, גיבורי תרבות, מה בין גיבור למילה 'להתגבר'? על מה מתגברים? אילו גיבורים אני מכיר/ה? אפשר להזכיר גיבורות וגיבורים ואת עשייתם.
- הצפירה – "מה מספרים הצלילים": נשוחח עם הילדים על צלילים שמוסרים לנו מסר. נשחק משחק ובו הגננת תשמיע צלילים והילדים יצטרכו לנחש איזה מסר תיאר הצליל (צופר של מכונית, רכבת, רכבי הצלה, שיר יום הולדת, פעמון הבית, אוטו גלידה וכו').
- גן חובה – הגננת תסביר מהי צפירה ומה ההבדל בין צפירה לאזעקה. (מתאים בעיקר ליישובי עוטף עזה.)
- אפשר לשוחח עם הילדים היכן יעמדו או עמדו בצפירה.
- אפשר לבקש להראות את הציור בעקבות השידור, להאזין לשיר ולשוחח על הציור שציירו.
- אפשר לבקש מהילדים לצייר אילו צפירות הם מכירים.
- אפשר לפתח שיח על המילה זיכרון: מהו זיכרון? אפשר לשתף בזיכרון נעים או בזיכרון נעים פחות.
- איזה אירוע אנחנו זוכרים? יום הולדת? מסיבה בחג? קבלת שבת? וכו'. אילו דברים יכולים לעזור לנו לזכור? תצלומים, סיפורים, ספרים, אירועים, חפצים. אפשר לבקש מהילדים להביא חפץ שמזכיר להם אירוע או אדם.
- שיח בקבוצות: מה עוזר לי לזכור, יצירת גלגל "באילו אמצעים אני משתמש כדי לזכור? מה עוזר לי לזכור?" הילדים ישתפו בדרכים שבהן הם משתמשים כדי לזכור דברים. נשחק משחק זיכרון עם תמונות וסמלי המדינה, ובסיומו נדון מה עזר לנו לזכור. רפלקציה על משחק זיכרון.
- תצלומים עוזרים לנו לזכור.
- לוח השנה כאמצעי זיכרון – ציון אירועים העתידים להתקיים. בלוח השנה נציין עם ילדי הגן אירועים צפויים כגון יום העצמאות, ימי הולדת, ל"ג בעומר וכדומה.
שיתוף השידור