דלג אל

כישורי חיים, גן

חזרה

נושא השיעור: לפעמים אני מרגיש .. גם וגם,

מורה:
גלי אורן
תחום דעת:
כישורי חיים
כיתות:
גן
לדוברי שפה:
עברית
קוד שידור:
1_kxaqiutz

במפגש נסביר לילדים שלעיתים אנחנו מרגישים כמה רגשות בו זמנית (למשל כמו שקורה בימים אלו. מרגישים שמחה כי... וגם מרגישים עצב כי...).
נשיר את השיר "אני תמיד נשאר אני" ונאזין לסיפור "עוד כמה זמן?". אחר כך נשוחח על געגוע.
נדבר על מה יכול לעזור לנו כאשר אנחנו מתגעגעים וניתֵן הצעות לפעולות.


אודות השידור

נושא בתכנית הלימודים: מוקד האני, עזרה

הרחבות

המלצה לפעילויות בקבוצה קטנה:

  • משחק פנטומימה – איזה רגש אני? נציג בפני הילדים רגש, והילדים יצטרכו לנחש איזה רגש זה.
  • פוסטר "הרגשות שלי" – הפוסטר מופיע בשידור ומצורף בקובץ לתצוגה. הנחיה: כל אחד יבחר רגש שהוא מרגיש ויספר למה. לדוגמה: הבוקר אני מרגיש שמח כי...).
  • יצירה בסגנון חופשי – ציור של רגש לבחירת הילדים, יצירה בפלסטלינה או בבצק והדבקות; יצירת "שעון רגשות" (ראו דוגמה במשדר). הנחיה: לעודד את הילדים להציץ בשעון הרגשות (בוקר, צוהריים, ערב) ולסמן מה הם מרגישים.
  • יצירת ספרון: לפעמים אני מרגיש... (ראו דוגמה לספרון רגשות במשדר).
  • יצירת תיק עזרה ראשונה – ציור או הכנה של "תיק עזרה ראשונה" ובו פתקים שעליהם הילדים יציירו, ידביקו או יכתבו בעזרת מבוגר מה יכול לעזור להם כשהם מתגעגעים.
  • מדרש תמונה – להשתמש בכרטיסיות של מצבים שונים (למשל ילד אוכל גלידה,  ילד מתנדנד, ילד רב עם חבר) ולשאול את הילדים מה לדעתם הילד שבתמונה מרגיש.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.