דלג אל

מעורבים חברתית בשילוב AI

בינה מלאכותית

תחום הדעת: מעגל השנה - חנוכה, רגשי-חברתי.
נושא: קידום לכידות חברתית דרך יצירת סרטון משותף, המכיל המכיל קול, תמונה וטקסט, בכלי בינה מלאכותית.
פיתוח: נאוה יעקב-פנאני ונילי חי אפרתי בי"ס אלונים, ירושלים
אוכלוסיית היעד: חטיבת ביניים וחטיבה עליונה
משך השיעור: 80 דקות
רציונל למורה: פיתוח לכידות חברתית באמצעות זיהוי הכוחות האישיים, יצירת שיח רגשי, ושימוש בטכנולוגיה ליצירת סרטון שמייצג את "האור שבנו".
הערך המוסף לשיעור הוא השילוב בין כלים פדגוגים
רצף: בניית תלא. מנהגי חנוכה. שיח רגשי-כיתתי

מיומנות ליבה: שימוש יוצר ויוזם ערך בסיוע כלי בינה מלאכותית

מטרות בתחום תוכן:

  1. זיהוי הכוחות שלי. איך הכוחות שלי מייצגים את האור שבי (בכל אחד מהקבוצה).
  2. ליצר מיצג לחנוכה שייצג את האור שבנו (בכל אחד) וכיצד הוא יכול לסייע לחיבור ולכידות חברתית, למשפחה באופן כללי ולעזרה לזולת.

מושגים: 

  • "האור שבי" – הכוחות הפנימיים המייחדים אותי.
  • לכידות חברתית – שיתוף פעולה, קבלת האחר וחיזוק הקשר בקבוצה.
  • מעורבות חברתית – עזרה ותמיכה בזולת ובקהילה.

מיומנויות נרכשות:

  1. מיומנויות ביצירת סרטון בבינה מלאכותית בכלי VEED.
  2. זיהוי הכוחות שבי.
  3. שיח חברתי כדי לפתח מיומנויות חברתית של מעורבות חברתית.

שילוב התקשוב בשילוב מיומנויות המאה ה- 21:

  1. אוריינות טכנולוגית ומדיה (ויזואליזציה והמחשה/ שימוש במספר סוגי מידע: טקסט/ תמונה/ קול)
  2. מיומנויות תקשורת ושיתוף פעולה בעריכת הסרטון בהתאם לתכנים של כל חברי הקבוצה.
  3. חשיבה ביקורתית ויצירתיות.
  4. מיומנויות בין-אישיות ועבודה שיתופית

הערך המוסף של הטכנולוגיה: הערך המוסף של הטכנולוגיה מקדם תחושת משמעות, שייכות ויכולת לתרום לחברה, תוך חיבור לתכנים אישיים, חברתיים וטכנולוגיים והוא שילוב של אלמנטים שונים המקדמים למידה חווייתית ורב-תחומית.
שימוש בטכנולוגיה להעצמה יצירתית:
עבודה עם כלי VEED מאפשרת לתלמידים ללמוד וליישם מיומנויות טכנולוגיות עדכניות, תוך יצירת ביטוי חזותי איכותי ויצירתי לרעיונותיהם האישיים.

חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים):

  • סרטון, שיח, תלא, דפי עזר להכרות עם הכלי.
  • דפים וכלי כתיבה לפעילות האישית.

מעבדת מחשבים: מחשבים ניידים. רישום לכלי VEED.

נגישות: דפים עם הקראה.

תוצרי למידה מצופים: סרטונים של הקבוצות השונות שמציגים את המסרים האישיים של כל תלמיד לגבי "האור שבו".

מהלך השיעור

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.