תחום הדעת: תקשוב
נושא: כיצד פועלת הבינה המלאכותית? חקר ובחינת תהליך העבודה עם מחולל תמונה ועם כלי AI ליצירת מצגות.
פיתוח: ליאת גרינפלד
אוכלוסיית יעד: כיתות ז- יב
משך השיעור: 45 דקות
רציונל למורה: התלמידים יבינו כיצד פועלת הבינה המלאכותית, יכירו מושגים הקשורים לבינה מלאכותית ויקבלו כלים כדי לעבוד עימה.
רצף: במהלך היחידה התלמידים רואים חזותית כיצד פועלת הבינה המלאכותית

מיומנות ליבה: זיהוי מנגנוני בינה מלאכותית ואופן פעולתם
מטרות בתחום תוכן:
- הבנת דרכי הפעולה של הבינה המלאכותית
- הכרת מושגים הקשורים לעולם הבינה המלאכותית
מושגים: למידת מכונה, פרומפט, תוצר, ג'נרטיבי
מיומנויות נרכשות: הפנמת דרכי העבודה של הבינה המלאכותית, כיצד כותבים פרומפט
שילוב התקשוב בשילוב מיומנויות המאה ה- 21:
- אוריינות ידע ומדיה
- מיומנויות תקשורת: ניסוח פרומפט מתאים ע"י מנטימטר
- חשיבה ופתרון בעיות: צפייה בתוצר של בינה והבנת הבעיה בפרומפט
הערך המוסף של הטכנולוגיה: תחום הבינה המלאכותית מומחש באמצעות הכלים הטכנולוגיים
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים): GAMM, Quick, Draw!
מעבדת מחשבים: מקרן כיתתי, או מחשב נייד לכל תלמיד בשילוב מקרן
נגישות: תרגום, הקלטת פרומפט ותמלול - speach to text
תוצרי למידה מצופים: מצגת AI