תחום הדעת: חינוך מיוחד – כישורים רגשיים וחברתיים.
נושא: שימוש בצ'אט GPT ליצירת סיפור חברתי מותאם לילדים עם צרכים מיוחדים.
פיתוח: מורן יעקובוביץ, מתי"א חפר שרון
אוכלוסיית היעד: תלמידי יסודי על הרצף האוטיסטי בכיתות רגילות, תלמידי חנ"מ בגני הילדים.
משך השיעור: 45 דקות
רציונל למורה: במסגרת השיעור התלמידים יחוו תהליך שבו סיפור מותאם אישית עוזר להם להתמודד עם אתגר חברתי. הסיפור נבנה תוך שימוש בכלי צ'אט GPT כעוזר תכנון והתאמה למורה ליצירת כלי המעודד את התלמיד להבנה עמוקה יותר של נורמות חברתיות והתאמת התנהגות למצבים חברתיים שונים.
מומלץ להתייעץ עם יועצת ביה"ס ו/או מטפלת רגשית בטרם התחלת הפעילות.
רצף: ידע מוקדם: זיהוי תחומי עניין של הילד, הבנה בסיסית של התנהגות חברתית רצויה
המורה מציג בפני הילד את מפת העולם כגירוי ויזואלי ראשוני ומעורר לשיח "אילו מדינות אתה מזהה? מה מיוחד בכל אחת מהן? ניתן להוסיף שאלה אישית בתחילת השיעור כמו: "אם היית יכול לבקר בכל מקום בעולם, לאן היית הולך?" כדי לעורר עניין.
לאחר מכן המורה תיצור סקרנות לקראת הסיפור "יש לי סיפור מיוחד על ילד שטייל בעולם.."