פדגוגיה בחירום

למידה בעת חירום

שמירה על הרצף החינוכי והטיפולי בעת חירום חיונית לחיזוק החוסן הרגשי והלימודי של תלמידי החינוך המיוחד בכל שכבות הגיל.
שגרת למידה המותאמת למצבי חירום מאפשרת תחושת יציבות וביטחון, פעלתנות ומשמעות, ומזמנת עיסוק בתכנים שונים המאפשרים הפגה והסחה, לצד תיווך המצב באופן מבוקר ואחראי.
בעת חירום אנו נדרשים לשלב בין למידה במרחב הווירטואלי ללמידה במרחב הפיזי, תוך שמירה על עקרונות פדגוגיים מותאמים הן למצב החירום והן לצורכי התלמידים ומאפייני התפקוד שלהם.

נושא זה מצוין במערכת החינוך בחודש מאי, כדי להנציח את כלל אירועי הזיכרון והגבורה. הצוות הפדגוגי באגף חינוך מיוחד השתתף בהבניית המסמכים והמהלכים בנושא, וריכז את מסמכי ההתאמות לתוכניות השונות עבור תלמידים עם מוגבלויות.

תוכנית לצמצום פערים לימודיים בשפה, מתמטיקה ואנגלית שנוצרו במהלך מלחמת "חרבות ברזל", בשיתוף המינהל הפדגוגי, המזכירות הפדגוגית ואגפי הגיל. הצוות הפדגוגי בתכלול הפיקוח הארצי על בתי הספר לחינוך מיוחד ייצגו את האגף לחינוך מיוחד בוועדות ההיגוי הארציות והמחוזיות. בתוכנית לוקחים חלק כמה בתי ספר לחינוך מיוחד, וכן מיושמת תוכנית הקריאה הדיאלוגית בתחום אוריינות השפה.

מאגר חומרי למידה שנבנו עבור תלמידים בחינוך הכללי והמיוחד הלומדים במרכזי "יחד" (המפונים מבתיהם עקב המלחמה). החוברת מכילה מסמכי התאמות וחומרי למידה לחינוך המיוחד.

הצוות הפדגוגי ומדריכות ארציות מתחומים נוספים באגף חינוך מיוחד לקחו חלק בתהליך ההכשרה של המורות החיילות, תו מתן עקרונות ודגשים להוראה מותאמת בשגרת חירום.

אולי תתעניינו גם ב...

הוראה ולמידה
הוראה ולמידה בחינוך המיוחד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!