צוותי חינוך וטיפול,
ערכנו עבורכם זרקור מקצועי בנושא: 'כמה רחב המרחב' – חינוך וטיפול נפגשים במרחב החינוכי.
הזרקור הופק בעקבות וובינר שעסק במאפיינים הייחודיים של הטיפול במרחב החינוכי (School Based Therapy), היתרונות הגלומים בו, והאתגרים הכרוכים ביישומו. הזרקור מציג בין היתר את החזון שלנו לטיפול במרחב החינוכי בישראל.

חזרה לראש הדף
ידע

- מהקליניקה לכיתה - סקירה בנושא הטיפול במרחב החינוכי, ד"ר אפרת רוגינסקי, ד“ר נילי ויסרברג וד"ר עינת פולק
הסקירה מציגה היבטים מרכזיים של הטיפול במרחב החינוכי: ההתפתחות ההיסטורית והחקיקה בתחום, מאפייניו הייחודיים של המודל החינוכי וניתוח היתרונות והאתגרים הכרוכים ביישומו. - תרפיה במוסיקה קהילתית והשתתפות שוויונית בחברה של ילדי בית הספר: מאמר דעה. ד"ר אפרת רוגינסקי, שקד לאוגומר, רועי אהרון, פרופ' כוכבית אלפנט
במאמר מוצגת עבודת צוות ייחודית בפרויקט מוזיקה קהילתי בבית ספר יסודי, שמטרתו לקדם השתתפות תלמידי כיתות חנ״מ בחברת בני גילם, תוך פיתוח ביטוי אישי, השתייכות ושילוב. - למצגת: הטיפול במרחב החינוכי - מסע ייחודי של הזדמנות, אתגר וחזון
- למקצועות הבריאות וטיפול באמצעות אומנויות במרחב הפדגוגי
חזרה לראש הדף
חומרים

- טיפול במרחב החינוכי, צידה לדרך
כלי זה מאפשר לך הערכה עצמית של הערכים המנחים את עבודתך החינוכית-טיפולית, ולבחון כיצד הם באים לידי ביטוי בעבודתך במרחב החינוכי. - תצפית אקולוגית בגני ילדים, אגף לחינוך מיוחד א'
התצפית האקולוגית מיועדת להערכת תפקוד והשתתפות של ילדים בגנים, מקדמת שיתוף פעולה בין-מקצועי בצוות הגן לצורך בניית תכנית אישית והתערבות מקצועית מותאמת.
חזרה לראש הדף
ד"ש מהשטח

- מודל חינוכי ייחודי ב"קרן אור"
"קרן אור" - מסגרת לילדים עם לקויות ראייה ומוגבלות שכלית התפתחותית, בסרטון מודל חינוכי המשלב למידה בקבוצות קטנות, תוך שיתוף פעולה בין צוות חינוכי וטיפולי. - ריאיון עם צוות בית ספר יסודי "אלון", הרי יהודה
בריאיון משותף מתארים המנהל והצוות הרב מקצועי של בית ספר יסודי אלון בהרי יהודה, את עבודתם הצוות שלהם המשותפת בחינוך וטיפול: הערכים המובילים, הדיאלוג, המורכבות וההזדמנויות המקצועיות. - אחת לכולן וכולן לאחת, בגן סביונים, מתי"א שומרון
גן סביונים במתי"א שומרון הינו גן לילדים עם עיכוב התפתחותי שפתי ומוטורי. הצוות המקצועי פועל בשיתוף פעולה הדוק תחת העיקרון "אחת לכולן וכולן לאחת". כל רעיון או פרויקט טיפולי שמוצע על ידי אחת מנשות הצוות מתקבל באהדה ומיושם במשותף, באופן שמקדם את התלמידים ויוצר אווירה חיובית למרות האתגרים. - מודל הכיתה כקבוצה, עדי גבריאל, מרפאה בעיסוק בבית הספר ”שער האריות“, מתי“א חולון
המאמר מציג דוגמה לשימוש מוצלח במודל “הכיתה כקבוצה” בכיתות תקשורת בבית ספר "שער האריות" בחולון, תוך דגש על שיתוף הפעולה בין הצוותים החינוכיים לצוותים הטיפוליים. - משחק אישי לשישי, אורית דמתי אשתר, גננת ומנהלת גן, אפרת קלדרון חבר – מרפאה בעיסוק, מתי"א בת ים
פרויקט "משחק אישי לשישי" מעניק לילדי גן רב החובל משחקים מחומרים ממוחזרים לפעילות משותפת עם ההורים, המקדמת למידה ומחזקת קשר משפחתי.
למאמר | לסרטון - תפקודים ניהוליים בבית הקפה - חטיבת ביניים "גוונים", כיתת תקשורת, מתי"א ראש העין