דלג אל

תקשוב

תקשוב

"לרוב האנשים הטכנולוגיה מקלה על העשייה, לאנשים עם מוגבלות, הטכנולוגיה גורמת לעשייה להפוך לאפשרית" Bryant R. Bryant & Penny Crews Seay

היעד העיקרי שלנו הוא לרתום את הטכנולוגיה לקידום התפקוד ולשיפור יכולותיהם של התלמידים עם המוגבלויות, וזאת במטרה לשלבם בעולם המתפתח, ולהקנות להם תפקודי לומד המותאמים למאה ה-21.

בעבודתנו היום יומית אנו מכשירים עובדי הוראה לשילוב הטכנולוגיה באמצעות השתלמויות והדרכה על ידי צוות מיומן וחדור מוטיבציה. במהלך עבודתנו אנו רואים שהחזון קורם עור וגידים, ואנו עדים לשיפור משמעותי בתפקוד הלומד.

הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק היא חלק מהחינוך בכלל ומהחינוך המיוחד בפרט ויכולה לשמש ככלי עוקף לקות ולשפר את איכות החיים של התלמיד עם המוגבלות.

חזרה לראש הדף

תקשוב בחינוך המיוחד במהלך השנים

בשנת 2006 הוקמה תוכנית התקשוב כהשתלבות באמצעות ועדה בן משרדית בשיתוף משרד החינוך הגויינט וביטוח לאומי

מטרות התוכנית

  • מתן פתרון תקשובי מותאם אישית לכל תלמיד.
  • תמיכה בתלמידים עם צרכים מיוחדים בתחום החברתי, האישי והלימודי באמצעות טכנולוגיה מסייעת וסביבות מתוקשבות.
  • צמצום פערים בתחום הטכנולוגי בין תלמידים עם מוגבלויות לבין התלמידים בחינוך הרגיל.
  • עידוד שילובם של התלמידים עם מוגבלויות בחברה, בנוסף לפעילות השוטפת בבתי הספר.

תוכנית זאת היוותה את הבסיס לחוק הנגישות הפרטנית שחוקק ב 2016.

צוות מוביל תקשוב בחינוך המיוחד הקים במשך שנים סביבות למידה מותאמות לתלמידי החינוך המיוחד במגוון נושאים. הסביבות היוו במה לשיח ללמידה שיתופית ועוד.

במסגרת סביבות אלו שילבנו בין הלמידה החוץ כיתתית הפתוחה והידידותית ללמידה העיונית בכיתה - למידה רב תחומית דבר שמאפשר למידה משמעותית ומאתגרת החשובה לתלמידי החינוך המיוחד.

באמצעות סביבות אלו רכשו התלמידים מיומנויות תקשוב,למידת חקר , פיתוח כישורים חברתיים ושיתופיות ברשת לתלמידים ומורים.

סביבות אלו זיכו אותנו בפרס מו"ח (מחשבים וחינוך)

מהפכת האייפדים התחילה בשנת תשע"ג בה הוחלט על הקמת פיילוט לבדיקת שילוב אייפדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר "שקמים" ואשכולות" בראשון לציון. הפיילוט הצליח והתלמידים שיפרו את הישגיהם ויכולותיהם בתחומים רבים. הפיילוט התרחב לבתי ספר נוספים, והשאיפה כיום היא להפוך את האייפד לכלי הכרחי בהוראה במסגרות החינוך המיוחד. האיפד מאפשר התאמה לכל תלמיד בהתאם לרמתו ולצרכיו האישיים, הוא נותן מענה לצרכים רבים של תלמידים במסגרות החינוך המיוחדת מהווה כלי עוקף לקויות, ומאפשר פיתוח כישורים קוגניטיביים וזיהוי תפקודים ותובנות אצל תלמידים עם מוגבלויות שונות שלא באים לידי ביטוי באמצעים אחרים.

בעקבות התרומה המשמעותית של האייפד לתלמידים עם המוגבלויות יזמנו עם קרן אתנה את התוכנית: "אייפד לכל מורה" בחינוך המיוחד.

במסגרת התוכנית חולקו מעל 20,000 אייפדים למורי החינוך המיוחד כולל הכשרה של 120 שעות - במסגרת ההכשרות נכתבו יוזמות ואפליקציות לשילוב האייפד בהוראה חלקם הוצגו בתחרות סטרטאפים בחינוך בכנס Edutech וזכו להכרה.

את המיזם מלווה אתר "שילוב אמצעי קצה"
שהקמנו כדי לתת מענה למורים המשתתפים בתוכנית.

האתר מכיל בתוכו מידע שימושי למורים בתחום, אפליקציות בתחומי תוכן שונים, חומרי עזר מאמרים ומערכי שיעור.

מיזם נוסף אותו אנו מקדמים באמצעות קרן אתנה היא התוכנית מעבדת הדימיון.

על מנת לאפשר לכל מורה, תלמיד והורה בחינוך המיוחד להגיע למגוון אפשרויות שהטכנולוגיה פותחת עבורנו החלטנו לרכז את חזית הטכנולוגיה במעבדת הדימיון.

במעבדת הדימיון רכזנו את מיטב הטכנולוגיה החדשנית כולל טכנולוגיה מסייעת.

את המיזם מלווים מדריכים איכותיים שמדריכים את ההורים המורים והתלמידים איך לרתום את הטכנולוגיה לשרות הפדגוגיה ולשדרג את איכות ההוראה והלמידה של המורים ההורים והתלמידים.

חזרה לראש הדף

צוות האגף

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.