תוכנית ל"ב 21 מציעה את מעגל ההפנמה כדגם לתהליך הוראה בחינוך לאיכות חיים.
על פי דגם זה מתחיל תהליך ההוראה בחוויה פרטית בלתי מובחנת ומסתיים בתובנות או בשינוי התנהגותי שהלומד עשוי להשתמש בהם גם במצבים אחרים.
להלן שלבי תהליך ההוראה עפ"י מעגל ההפנמה:
- פתיחת הנושא בחוויה הקשורה לנושא, תוך חיבור ל"אני" כנקודת מוצא.
- דיון במושגים המרכזיים הנכללים בנושא והגדרה של רכיבי הנושא.
- שיחה פתוחה המזמנת התייחסות של השותפים ללמידה לחוויה הפרטית שהוצגה, תוך אינטגרציה בין החוויה האישית לבין הנלמד בדיון הקוגניטיבי וכן תוך היערכות להתנסות נוספת בחוויה, ע"י הצעת פתרונות אפשריים. שמירה על ערכים של פרטיות ודיסקרטיות באשר למידע העולה בדיונים.
- התנסות חוזרת בחוויה תוך בחינת הצעות שונות להתנהלות שהועלו בשיחה ויישום ראשוני של התובנות.
- דיון חוזר תוך הפקת לקחים מההתנסות החוזרת או ממספר התנסויות, תוך הרחבת הידע והאפשרויות המתאימות ללומד על פי יכולותיו ועל פי בחירתו.
- תוצר המתבטא בתובנות ביחס ליכולות, מגבלות והעדפות בהתייחס לנושא הנלמד, אשר ניתן ליישמן בהתנהלות במצבים אחרים.