STEM - הוא מודל הוראה ולמידה המשלב בין תחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה, ומתבסס על ההבנה שהעולמות הללו פועלים יחד ומשפיעים זה על זה. הגישה מציעה הסתכלות רב תחומית שמקדמת חקר, יצירתיות ופתרון בעיות, ונחשבת לאחת החדשניות והמובילות במערכת החינוך בעולם. למידה המבוססת על STEM תורמת לפיתוח אוריינות מדעית ומתמטית, להבנת תהליכים מדעיים וטכנולוגיים, וליכולת להשתתף באופן פעיל ומושכל בחיי החברה, הכלכלה והתרבות בעידן המתפתח.
בחינוך המיוחד גישת STEM מקבלת משמעות ייחודית, שכן היא מאפשרת יצירת למידה נגישה, מותאמת וחווייתית המתבססת על התנסות, ייצוגים חזותיים וחומרים מוחשיים. תפיסת ה STEM מעניקה לתלמידים הזדמנות שווה והוגנת להשתלב בעולמות ידע חדשים, לפתח מיומנויות חשיבה ולחזק את תחושת המסוגלות שלהם. הגישה מאפשרת בניית חיבורים בין תחומי הדעת ופתרון בעיות מתוך הקשר הקרוב לחיי היום יום של התלמיד, תוך יצירת סביבה לימודית שמכבדת את הקצב האישי ומאפשרת חוויות הצלחה. הוראה מותאמת של STEM יכולה להתבצע באמצעות בנייה ויצירה, ניסויים מותאמים, פרויקטים טכנולוגיים ומשימות חקר, שבאמצעותם התלמידים חווים, בודקים ומפתחים פתרונות במרחב לימודי נגיש ומעודד יוזמה.