בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה בבית הספר הכללי ובבית הספר הממלכתי-דתי
במדינת ישראל נקבצו יהודים מפזורות רבות ושונות. כל קבוצה הביאה מן הארץ שממנה באה לשון ותרבות משלה. כל קבוצה תורמת תרומה ייחודית ובלעדית ליצירה התרבותית של מדינת ישראל. חשוב על כן לשמור על הנכסים התרבותיים שהובאו לארץ מן הגלויות השונות, לטפחם ולשלבם במכלול היצירה התרבותית הישראלית המתפתחת.
חיבור תוכנית לימודים באמהרית הוא חלק מתהליך השמירה על נכסים תרבותיים שהובאו ועל טיפוחם ונועד לסייע בהמשכת תהליך זה.
התוכנית להוראת הלשון האמהרית, הלשון הרשמית באתיופיה, מאפשרת להיענות למשאלותיהם של יהודים שעלו מאתיופיה וחיים בישראל ולהיענות לצורכיהם.
תוכנית זו מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, במתכונות לימודי שפה זרה משנית.
היקף הלימודים באמהרית במתכונת של הוראת לשונות זרות משניות כמקובל במערכת החינוך. לימודים בהיקף של רמה רגילה ולימודי המשך ברמה מוגברת (לפי פרסום בחוזר המנכ"ל מספר 380 מתאריך ג' בסיוון תשנ"ה, 1 ביוני 1995).
בתוכנית מוצג מבנה לימודים ספירלי בהיקף תכנים מתרחב כנהוג בהוראת לשונות.
תוכנית הלימודים באמהרית כתובה בעברית מסיבות אחדות:
- עברית היא הלשון הרשמית של מדינת ישראל.
- ליצור מצע רעיוני משותף למלמדים אמהרית ולכלל המחנכים במערכת.
- העוסקים בהוראת אמהרית במערכת החינוך במדינת ישראל יודעים עברית.
במשרד החינוך ידאגו לתרגם את התוכנית לאמהרית ולצרף את התרגום אל הטקסט בעברית.