דלג אל

הצהרת נגישות

משחקי מלחמה

משחקי מלחמה

פרויקט של התלמיד: יובל סימון
בהנחיית המורה: מירית כהן כספי
תיכון רעות לאמנויות חיפה, כיתה י"ב

 

במסגרת פרויקט במחקר צורני, בגדרו נדרשו התלמידים לחקור את עולמם הפנימי האישי מתוך זיקה היסטורית, ולהתנסות בעיצוב סדרות מתפתחות מבחינה צורנית ורעיונית- בחר התלמיד יובל סימון לחקור היבטים עיצוביים בעולם המלחמה, תוך התמקדות בתקופת מלחמות נפוליאון בונפרטה במאה ה-19.

ציירים מציירים מלחמה

תהליך החקר של יובל כלל איסוף ובחינה של  מקורות השראה שונים ומגוונים ובהם:

  • ציור שמן על בד "קצין בחיל הקלעים" (1812) אשר צויר בידי הצייר הספרדי תאודור ז'ריקו, ומתאר חייל מחיל הפרשים הקל של השומרים הצרפתים;
  • סדרת ציורי שמן של שלושת מנהיגי הקואליציה נגד נפוליאון;
  • דיוקנאות של חיילים ממלוכים מהמשמר המלכותי של נפוליאון (חיילים ממוצא מוסלמי שנפוליאון לקח עמו לאחר שפלש למצרים בשנת 1801 לשירות צבאו במלחמותיו באירופה);
  • ציורים שונים של דמות הדרגון- סוג של לוחם בחיל הפרשים, היודע להילחם בעודו רכוב על סוס, אשר היה נפוץ בצבאות העולם מהמאה ה-19 עד המאה ה-20;
  • סדרת איורים המוצגים ב"אולמות האבירים" במצודת עכו שצוירו בידי צלבנים (אולמות שנחשפו על ידי ארכיאולוגים מתחת לפני האדמה כחלק משרידיה של מצודה הוספיטלרית מתקופת הצלבנים, ומספקים הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו בארץ לפני מאות שנים- אולם האסירים, חדר האוכל של החיילים, חדר הכינוס של המפקדה).

צבא נפוליאון בלבוש קרטון

על סמך המחקר שערך, עיצב יובל תוצרים שונים ומגוונים הן מבחינת החומרים בהם בחר והן מבחינת הטכניקות בהן השתמש בתהליך היצירה:

ציורים ודגמים של חיילים ממוצאים שונים, סצנות של קרבות מקרטון, סדרת קלפי מלחמה שנוצרו באמצעות תוכנת פוטושופ, ואפילו דיוקן עצמי בדמות  מפקד בצבא נפוליאון.

תוצרים אלו נותנים ביטוי לשלל מיומנויות בתחום העיצוב בהן התנסה יובל במסגרת הפרויקט:
- ביטוי עצמי באמצעות שפה חזותית
- עיצוב סדרות מתפתחות בחומרים ובטכניקות מגוונות
- שילוב של עיצוב בדו-ממד עם עיצוב בתלת-ממד
- תרגום תפיסת המציאות לאובייקט-צורה וחומר
- הבנת התפיסה החזותית ודרכי הייצוג שלה 
- תרגול חשיבה מופשטת
- מחקר עיצובי בכלים רב תחומיים

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ויקינג
עבודת הגמר עומרי שיין, אשר עיצב משחק חברתי לעידוד האינטראקציה בין הילדים ולחיזוק קשרים חברתיים ובמקביל מעודד יציאה מהבית ומשחק בטבע. זאת במסגרת הנושא: האמנה ...
מעגל
עבודת הגמר של לינור ברנר, אשר יצרה משחק לגיבוש חברתי סביב אלמנט מרכזי, במסגרת התייחסות למחשב בפיתוח טכנולוגי שהשפעתו חורגת מהווה
שטויות במיץ עגבניות
צלחות אוכל משחקיות, ספר בישול חווייתי, קופסאות אוכל "בבושקות" ופאזל ארוחת עשר: התלמידות נעה ומוריה החליטו לרתום את תחום העיצוב למען מיגור התופעה של סרבנות אכ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.