מדוע ללמוד תקשורת בחמ"ד?
רציונל
במאות השנים האחרונות ובמאה העשרים ואחת במיוחד, אמצעי המדיה הפכו למרכזיים, זמינים, מיידיים, והשפעתם ניכרת במרחבים השונים. אמצעי תקשורת ההמונים, כפי שאנחנו מכירים אותם בימינו, הם אולי הזירות המשפיעות ביותר על בני הנוער בעולם המערבי.
תוכנית הלימודים של מסלול תקשורת עיונית הוא הזדמנות לעיסוק תאורטי ומעשי בתחומים חברתיים ערכיים. לאורך שנות הלימוד במגמה התלמידים פוגשים מגוון דעות, ערכים והשקפות אידאולוגיות מגוונות המחדדות ערכים של דמוקרטיה.
באמצעות התוכנית, התלמידים יְפתחו כישורים אישיים לחשיבה ביקורתית וליצירתיות, כמו גם טעם ודעה אישית. נוסף על כך, ירכשו התלמידים כישורים בין אישיים לעבודת צוות, למיומנויות ולשיח קבוצתי וקהילתי. יחד ילמדו להגשים מטרות וליצור שינוי באמצעות הפקת סרטים תיעודיים וכתבות חדשותיות.
המטרות
התלמידים יְפתחו חשיבה ביקורתית ועצמאית ביחס לתחומי החיים השונים, ובייחוד ביחס לתכנים שתקשורת ההמונים וכלי המדיה החדשה מזמנים.
במסגרת המטלות ואופני ההיבחנות הייחודיים לתוכנית, התלמידים יהפכו מצרכנים סבילים לצרכנים פעילים של מדיה. בהנחיית המורים יוכלו התלמידים לייצר תוכן ערכי וביקורתי, וכך להיות לאנשים משפיעים ומובילים בחברה.
התלמידים ירכשו יכולת לשלב בין ידע עיוני לפרקטיקה מעשית של עולם התקשורת.