דלג אל

הלימודים במכללה

חזרה
רציונל

הלימודים במגמת הנדסת בנייה ואדריכלות במכללה מכשירים הנדסאים וטכנאים להיות בעלי מקצוע המשלבים באופן מיטבי בין ידע עיוני ומעשי. כאלה המסוגלים לעצב לתכנן ולבצע וגם לבקר את שלושת האחרונים.

התוכנית מבוססת על עקרונות הטכנולוגיה והידע המודרנית העכשוויים הקיימים בהנדסת בניין ובאדריכלות. במהלך הלימודים נעשה שימוש נרחב בסביבות ממוחשבת עכשוויות מתקדמות. בתום הלימודים יוסמכו התלמידים כטכנאים והנדסאים על פי ההתמחות בה בחרו
התוכנית משלבת בין לימודים עיוניים ולימודי התנסות בסדנאות ממוחשבות.

יישום תוכנית הלימודים במגמות בנייה ואדריכלות חייב להתאים ולשנות את תכניות הלימודים גם בחטיבה העל תיכונית. בתקופה שבה שינויים טכנולוגיים, חברתיים וכלכליים הנם תהליך דינאמי בלתי פוסק, ולכן עלינו ללמוד לחיות בתהליך מתמיד של שינוי.

החשיבות של שילוב התיאוריה בעבודה המעשית של הנדסאי רבה ביותר, היות והעיסוק בחללו מרחב כולל את הסביבה הבנויה בכללה ועד לעיצוב פרטים בכל הקשור לפנים המבנה, על פי הדרישות והצרכים של הלקוח, לצד חישובים סטאטיים היבטים פיזיקאליים והגבלות התכנון של הרשויות. האדריכלות חייבת לשלב בין אסתטיות, מבניות ופונקציונליות.

חזרה לראש הדף

תוכניות לימודים י"ג-י"ד

מטרות תכנית לימודים במקצוע תכנון אדריכלי

  • להקנות כושר חשיבה תכנונית.
  • לגרום מוטיבציה למחשבה עצמית יצירתית.
  • לפתח יכולת קבלת ביקורת וביצוע הנחיות.
  • לקנות ידע בעיצוב חזיתות.
  • לבטא רעיונות בצורה גרפית, בהירה וברורה, תוך שימוש נכו בחומרים, טכנולוגיות ועיצובים מקוריים.

מטרות עיקריות של תוכנית הלימודים במקצוע תורת הבנייה

  • הבנת המבנה, כיצד הוא ניתן להיעשות וכיצד הוא יכול לתפקד,
  • הנחלת תפיסת המבנה כאוסף מערכות, בעלות תפקידים שונים, הפועלות יחד במשולב,
  • הכרת האלמנטים השונים של המבנה תוך הדגשת הקשר והשיתוף שבין האלמנט הנלמד לשאר האלמנטים
  • הבנה כיצד האלמנטים השונים של הבניין ומערכותיו השונות באו לידי ביטוי במבנים מתקופות שונות וממקומות שונים.
  • הכרה שהאלמנט המבני נושא לעיתים משמעות ארכיטקטונית מעבר לתפקיד הנדסי הבסיסי שלו.

מטרות עיקריות של תוכנית הלימודים במקצוע תכנון פרטי בניין

  • הבנת והכרת הבניין על פרטיו השונים.
  • רכישת ידע והתנסות בחומרי ובטכנולוגיה של הרכיבים.
  • הבנת חשיבות הפרט כאלמנט המשקף את הידע הטכני ואת הכישרון העיצובי.
  • הבנה שתכנון הפרט הוא מסר אל המבצע שדרכו מועבר כל המידע הדרוש לשם ביצועו.
  • התנסות מרובה בתכנון הפרטים השונים – תוך עידוד מידה רבה של כושר המצאה ויצירתיות.
  • בדיקה בתום תכנון שהעקרונות הנזכרים קודם באו לדי מימוש.

מטרות עיקריות של תכנית הלימודים במקצוע סטטיקה ותכן הנדסי

  • חישוב הכוחות פנימיים במבנה הנובעים מהשפעות חיצוניות.
  • הכרה ותרגול של משוואות החוקים הבסיסיים של חוזק חומרים.
  • לימוד שיטות לתכנון מבניים מבטון מזוין ומפלדה.
  • הקניית ידע בהשפעות עומס רוח ורעידות אדמה על הכוחות הפנימיים במבנים.
חזרה לראש הדף

בחינות ועבודות י"ג-י"ד

בחינות חיצוניות

  • תחיקת הבנייה ה' סמל שאלון: 712003
  • תכנון אדריכלי ופרטי בניין סמל שאלון : 712921
  • תורת הבנייה לאדריכלים סמל שאלון : 712923
  • חומרי בנייה ה' סמל שאלון : 712001

פרויקטים

  • הגנה על פרויקט גמר הנדסאים שאלון מספר 712928
  • מעבדה באדריכלות ה' שאלון מספר 712926

בחינות חיצוניות

  • סטטיקה וחוזק חומרים סמל שאלון: 712931
  • קונסטרוקציות בטון סמל שאלון: 712933
  • ארגון וניהול הבנייה סמל שאלון: 712915
  • תכנון הנדסי ה' סמל שאלון: 712917

פרויקטים

  • הגנה על פרויקט גמר הנדסאים שאלון מספר 712938
  • מעבדה באדריכלות ה' שאלון מספר 712936

אולי תתעניינו גם ב...

בחינות
בחינות בגרות, בחינות מתוקשבות
מקצוע מוביל
טכנולוגיות הבנייה (תורת הבנייה), יישומים בטכנולוגיות הבנייה
הלימודים בתיכון
הלימודים בתיכון: מבנה רציונל ומטרות, תוכניות הלימודים בחינות ועבודות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.