מגמת מידע ונתונים חרתה על דגלה למידה אחרת, למידה משמעותית, רלוונטית לחיי אזרחי העתיד של מדינת ישראל.
אנו מנצלים את יתרונות הלמידה בדרך ההערכה החלופית: למידה עתירת חשיבה – שימוש במגוון אסטרטגיות חשיבה ובהן: שאילת שאלות, תכנון שלבי הפתרון, ניסוח השערה, ניתוח, סינתזה של מידע מכמה מקורות, הסקת מסקנות, כתיבת טיעון מנומק, הערכה, חשיבה רפלקטיבית ועוד להוראת המגמה.
הערכה חלופית הינה למידה פעילה, בה קיימת מעורבות גבוהה של התלמידים וכרוכה בהבנייה פעילה של ידע המזמנת למידה שיתופית, חוויתית ומאתגרת. למידה זו גם מטפחת חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית, מעודדת סקרנות ומניעה את התלמידים לשימוש בטכנולוגיות של המאה ה-21, בכללם כלים של בינה מלאכותית AI.
- יישום שיטות מחקר שונות וכלי מחקר שונים תוך שימוש בכלי AI.
- שימוש במקורות מידע – מודיעין עסקי תוך דגש על כלי AI ומאגרי מידע ונתונים, הפתוחים לציבור הרחב (למ"ס, מוסדות ציבור, עמותות וגופים ציבוריים) ושילובן בתהליכי הכנת הפעילות.
- שימוש באפשרויות ייצוג מידע (ויזואליזציה) – חלק מתכני המגמה המיושמים בפרויקט הערכה חלופית.