דלג אל

תוכניות לימודים - מקצוע מוביל: פסיכולוגיה התפתחותית ויישומים לחינוך והוראה

חזרה

פסיכולוגיה התפתחותית ויישומים לחינוך והוראה

פסיכולוגיה התפתחותית ויישומים לחינוך והוראה

פסיכולוגיה התפתחותית היא ענף בתוך מקצוע הפסיכולוגיה המתמקד בשינויים המתרחשים באדם לאורך זמן. תוכנית הלימודים בפסיכולוגיה התפתחותית עוקבת אחר שינויים אלו ומתמקדת בשלושה גורמים - הפרט, הסביבה ויחסי הגומלין ביניהם.

חלק א'

עוסק ביחסים שבין הפרט ובין סביבתו החברתית. הוא מתבסס על שתי הנחות:
תהליכים המתרחשים בתוך הקבוצה כמו גם יחסי הגומלין בין הפרט לקבוצה ובין הקבוצה לפרטיה, הם הבסיסיים ביותר להבנת התהליך ההתפתחותי.
תכניה של יחידה זו משמעותיים ללומדים בגיל ההתבגרות לאור חשיבותה הרבה של הקבוצה בגיל זה ולתפיסת מקומם האישי בה.

חלק ב'

בחלק זה של תוכנית הלימודים לומדים התלמידים תיאוריות התפתחותיות מרכזיות ובנוסף לומדים להכיר את המאפיינים ההתפתחותיים של קבוצות הגיל השונות בתחומי ההתפתחות השונים.
חלק זה עוסק בהיבט ההתפתחותי תוך כדי התייחסות לכשריו של הפרט ולתפקידן של קבוצות שונות המשמעותיות להתפתחותו.
ידע התפתחותי זה מאפשר ללומד להכיר את הפרט ולהיענות לצרכיו הייחודיים. פרקי הלימוד השונים מלווים בדגשים בנושא "יישומים לחינוך ולהוראה" וכך מיעדים את התוכנית שתכוון את הלומדים בעבודתם החינוכית בעתיד.

חלק ג'

חלק זה של תוכנית הלימודים עוסק בתהליך הלמידה, כחלק משמעותי מהתהליך ההתפתחותי. חלק זה הוא המורכב והאינטגרטיבי מבין שלושת החלקים.
מתוך הנלמד מתגלה השונות שבין בני האדם. הבנת השונות וקבלתה תוביל את הלומדים לרגישות רבה יותר לפרט, המהותית לעבודה החינוכית אך לא פחות חשובה למתבגר כלומד.

עדכונים ללומדים החל מכיתה י' תשע"ו

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.