תוכנית הלימודים מאפשרת ללומד לגבש השקפת עולם בזיקה להקשר התרבותי שלו, שתשמש אבן דרך לעשייה החינוכית ותאפשר לו לפתח כישורים בסיסיים לבניית יחסי גומלין משמעותיים עם ילדים.
בני הנוער הלומדים תוכנית זו נמצאים בשלב גיבוש הזהות האישית, החברתית והתרבותית. ההנחה היא שתוכנית העוסקת בחינוך הומניסטי, תזמן ראייה כללית ורב צדדית של האדם. היא עשויה לאפשר חידוד יכולתו של הלומד לחקור ולבדוק תופעות בעצמו ובסביבתו מתוך פתיחות הדעת וראייה ביקורתית. בדרך זו נטפח את התלמיד כאדם תרבותי, בעל חשיבה אוטונומית המקפיד על כבוד האדם וחירותו.
התוכנית מכוונת את הלומד להסתכל על ילדים צעירים כבני אדם הזכאים לחינוך וטיפול בסביבה בטוחה ותומכת היוצרת הזדמנויות ללמידה. התוכנית הציגה בסיס פילוסופי ערכי המאפשר קבלת החלטות חינוכיות בהתאם להשקפת העולם של המחנך ותוך כדי התאמה לאוכלוסיית הלומדים.
תוכנית לימודים: התמחות עשייה חינוכית בגיל הרך
חזרהעשייה חינוכית בגיל הרך
במסגרת הלימודים במגמת חינוך, מתנסה התלמיד בעבודה חינוכית במסגרות לגיל הרך ומתמחה בביצוע משימות מגוונות שנועדו לטפח אוריינות מקצועית כמחנך לגיל הרך, תוך כדי שילוב בין תיאוריות חינוכיות לבין יישומן בפועל בכיתות האימון במעונות יום ובגני ילדים.
התלמיד מלווה על ידי מורה מאמן בעל ידע אקדמי וניסיון מעשי בגיל הרך.
בתהליך האימון נלמדות שיטות תצפית שונות שבהן עושים הלומדים שימוש על מנת ללמוד על ארגון סביבה חינוכית ועל דרכי הוראה מותאמות לגיל הרך.
בתוכנית לימודים זו מתנסים התלמידים בתכנון ובביצוע של פעילויות מותאמות לקהל היעד, ובתום תהליך האימון נבחנים הלומדים בבחינה מעשית.