
תוכנית הלימודים מאפשרת ללומד לגבש השקפת עולם בזיקה להקשר התרבותי שלו, שתשמש אבן דרך לעשייה החינוכית ותאפשר לו לפתח כישורים בסיסיים לבניית יחסי גומלין משמעותיים עם ילדים.
בני הנוער הלומדים תוכנית זו נמצאים בשלב גיבוש הזהות האישית, החברתית והתרבותית. ההנחה היא שתוכנית העוסקת בחינוך הומניסטי, תזמן ראייה כללית ורב צדדית של האדם. היא עשויה לאפשר חידוד יכולתו של הלומד לחקור ולבדוק תופעות בעצמו ובסביבתו מתוך פתיחות הדעת וראייה ביקורתית. בדרך זו נטפח את התלמיד כאדם תרבותי, בעל חשיבה אוטונומית המקפיד על כבוד האדם וחירותו.
התוכנית מכוונת את הלומד להסתכל על ילדים צעירים כבני אדם הזכאים לחינוך וטיפול בסביבה בטוחה ותומכת היוצרת הזדמנויות ללמידה. התוכנית הציגה בסיס פילוסופי ערכי המאפשר קבלת החלטות חינוכיות בהתאם להשקפת העולם של המחנך ותוך כדי התאמה לאוכלוסיית הלומדים.