כאנשי חינוך אנו חותרים לסייע לתלמידינו ולהיות עבורם ככל הניתן עוגן של מוגנות, יציבות וקשר גם בימים קשים. תלמידינו נחשפו ונחשפים למציאות לא פשוטה שמציפה מנעד רגשות ומחשבות. החשיפה למציאות מתקיימת באופן ישיר, דרך אמצעי התקשורת, בשיח המשפחתי ובדרכים שונות של מעורבות שהם עצמם נוקטים.
כדי לעבד את המצב חשוב לקיים עם התלמידים שיח פתוח. חשוב ליצור מרחב שיח שיעזור להם להכיל את העוצמות הרגשיות ושיסייע להם לחדד מודעות לכוחות שלהם להתמודד עם המצב. מרחב בטוח לשיח שיאפשר להם לשמוע את חברת השווים ומתוך כך לחזק לכידות חברתית, תחושת שייכות וערבות הדדית הן בכיתה, הן בקהילה והן במדינת ישראל כולה.
שותפות ואחדות
השנה כולנו בשותפות ואחדות
חיים משותפים

סולידריות, אחריות אזרחית וחיים משותפים
- יסודי – עברית | ערבית
- על יסודי – עברית | ערבית
- אל מעבר לחומות - חינוך לשותפות בצל משבר ביטחוני וחברתי דגשים להתמודדות בכיתה
חינוך חברתי

יום האחדות (כיתות ז-ט)
יום האחדות במערכת החינוך הוא מהלך חינוכי שנועד לטפח את האחדות ואת הסולידריות בחברה הישראלית.
יום האחדות הוא למעשה פרויקט הנצחה שבאמצעותו מבקשות משפחות יפרח, שער ופרנקל להנציח את זיכרון הנערים ובמקביל להזכיר לחברה הישראלית את תחושת האחדות ששררה בה לאחר אירוע החטיפה, תוך שאיפה לשמר אחדות זו גם בשגרה, בתקווה שהיא תהפוך למושג בלתי נפרד ממרקם החיים של החברה הישראלית.
מיפוי תוכניות הלימודים בתחומי הדעת

מיפוי תוכניות הלימודים בדגש על שותפות ואחדות (כיתות א-יב)
לחומרי הוראה ולמידה: יחידות הוראה, מערכי שיעור, סרטונים, פעילויות ועוד, ממופים על-פי תחום הדעת, שכבת הגיל ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים
אומנות חזותית, יסודי

- תערוכה וירטואלית בנושא שותפות ואחדות.
את הנושא בחר שר החינוך לנושא שנתי. מצורפת מצגת ובה חומרי הוראה למורי האומנות החזותית לכל שלבי הגיל.