את הגישה היזמית ואת הכישורים, המיומנויות וההתנהגויות היזמיות חשוב ואף ניתן להתחיל לטפח החל מהגיל הצעיר.
מה קורה כשמנסים לאמץ בחינוך היסודי את המושג "יזמות" שבאופיו הוא כלכלי-עסקי?
כדי לאמץ את המושג "יזמות" בחינוך היסודי ההתייחסות היא למאפיינים ולתהליכים היזמיים תוך התאמתם ללומדים ולצורכיהם, לסביבות החיים הרלוונטיות להם, להתנסויותיהם ולפעילויותיהם בתחומים האישי, הלימודי, החברתי והקהילתי, לתופעות ולבעיות שאתן הם מתמודדים ולדברים שבהם יש להם עניין אמיתי.
אף שהיזמות היא נושא מורכב המתייחס לתחומי דעת שונים, ליכולות פנימיות, למיומנויות ולכישורים, ניתן לעסוק בחינוך ליזמות בהיקפים שונים וברמות התעמקות שונות, תוך התאמה לשלבי ההתפתחות של תלמידי בית הספר היסודי.
בצד התהליך היזמי המשוכלל והמורכב, ניתן לפעול בתהליך יזמי מקוצר, מינימלי ופשוט, ובהדרגה להרחיב ולהעמיק את ההתייחסות למרכיביו. ההתנסות במימוש מיזמים בתהליך יזמי תורמת לטיפוח כישורי היזמות של הפרט, מעצימה את רפרטואר ההתנהגויות היזמיות שלו ומעשירה את השימוש במושגים בשפה היזמית.