דלג אל

הצהרת נגישות

ערך הכבוד כיתה ה

ערך הכבוד כיתה ה

כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם.
להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו אדם, ולא בשל מעמדו, תפקידו, הישגיו או קבוצת השתייכותו.
בכל אדם פועם צורך אנושי עמוק שיתייחסו אליו בכבוד, והוא מצפה מאחרים שיתייחסו באופן חיובי לזהותו, לרגשותיו, למחשבותיו, לאמונתו, למעשיו ולקשייו.
נקודת המוצא ביהדות ביחס לכבוד האדם משתקפת באמרה "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך" (אבות ב, י): כשם שאינך רוצה שיפגעו בכבודך, כך היזהר שלא לפגוע בכבוד חברך. ומוסיף הרמב"ם בקשר ליחס אל הזולת: "... שתהיה חמלתי ואהבתי לאחי באמונה כאהבתי וחמלתי לעצמי, בממונו וגופו וכל מה שיש לו או שהוא חפץ. וכל מה שארצה לעצמי ארצה לו כמוהו, וכל מה שלא ארצה לעצמי... לא ארצה לו כמוהו...".
במדינת ישראל נחקק חוק יסוד כבוד האדם וחירותו (1992) הקובע: "... אין פוגעים בחייו, בגופו או בכבודו של אדם באשר הוא אדם...". בהתייחסו לחוק, אמר השופט העליון אהרן ברק: "הסיכוי הוא בהעלאת כבוד האדם למקומו הראוי, כערך יסוד של החברה שלנו... חשיבותו של ערך זה הוא בהיותו גורם מאחד ומגבש את בני החברה הישראלית על כל גווניהם, לבני חברה אחת, אשר על דגלה חרוט כבוד האדם".

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

יחידת הוראה - מכבדים ומכירים תודה על תרומה לקהילה ולחברה

יחידת הוראה - מכבדים ומכירים תודה על תרומה לקהילה ולחברה

יחידת ההוראה למידה "מכבדים ומכירים תודה על תרומה לקהילה ולחברה" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך הכבוד.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
הכרת תודה היא ביטוי להערכת הישגים, מעשים או תרומה של אדם לקהילה ולחברה.
הכרת תודה באה לידי ביטוי בהענקת פרסים או תעודות, בקריאת אתר על שמו של האדם, לו מבקשים להכיר תודה, ו/או באמצעות הנצחתו לאחר מותו.
חינוך הבוגרים להכרת תודה לאנשים שפעלו למען החברה, פורצי דרך או להבדיל, אלה שנפלו על משמרתם למען המדינה, מאפשר להם להתאמן במתן כבוד ומחזק את תחושת השייכות שלהם לקהילה ולמדינה.
היחידה עוסקת בנושא: מכבדים ומכירים תודה על תרומה ונתינה לקהילה ולחברה.
יחידה זו מאפשרת לבוגרים לזהות בסביבתם אנשים ונותני שירות הראויים להערכה ולכבוד ולהתנסות במהלכי הכרת תודה אותם יתכננו ויניעו בעצמם.
התנסות זו מהווה חלק משמעותי בתהליכים לביסוס זהותם העצמית. לצד הכרת תודה על תרומתם או על הישגיהם יוצאי הדופן והמשמעותיים, ראוי לקדם גם מהלכי הכרת תודה המעלים על נס את הנתינה היום-יומית של נותני שירות שונים בקהילה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة الاختلاف للصفّ السادس
إنّ قيمة الاختلاف من أهمّ القيم التي يجب أن يذوّتها التلميذ ويدركها، وعليه أن يتعرّف على جميع الإبعاد المتعلّقة بهذه القيمة. فالاختلاف يتواجد في كلّ مكان؛ في...
עבודת צוות כיתה ה
צוות הוא קבוצה של אנשים הפועלת בשיתוף פעולה ובתלות הדדית, לשם השגת מטרה או השלמת משימה. בהתבסס על הגדרות, על תיאוריות ועל מודלים שונים, המתייחסים לצוות ולמשי...
ערך הכבוד כיתה ב
כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם. להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.