דלג אל

ערך הכבוד כיתה ו

ערך הכבוד כיתה ו

כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם.
להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו אדם, ולא בשל מעמדו, תפקידו, הישגיו או קבוצת השתייכותו.
בכל אדם פועם צורך אנושי עמוק שיתייחסו אליו בכבוד, והוא מצפה מאחרים שיתייחסו באופן חיובי לזהותו, לרגשותיו, למחשבותיו, לאמונתו, למעשיו ולקשייו.
נקודת המוצא ביהדות ביחס לכבוד האדם משתקפת באמרה "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך" (אבות ב, י): כשם שאינך רוצה שיפגעו בכבודך, כך היזהר שלא לפגוע בכבוד חברך. ומוסיף הרמב"ם בקשר ליחס אל הזולת: "... שתהיה חמלתי ואהבתי לאחי באמונה כאהבתי וחמלתי לעצמי, בממונו וגופו וכל מה שיש לו או שהוא חפץ. וכל מה שארצה לעצמי ארצה לו כמוהו, וכל מה שלא ארצה לעצמי... לא ארצה לו כמוהו...".
במדינת ישראל נחקק חוק יסוד כבוד האדם וחירותו (1992) הקובע: "... אין פוגעים בחייו, בגופו או בכבודו של אדם באשר הוא אדם...". בהתייחסו לחוק, אמר השופט העליון אהרן ברק: "הסיכוי הוא בהעלאת כבוד האדם למקומו הראוי, כערך יסוד של החברה שלנו... חשיבותו של ערך זה הוא בהיותו גורם מאחד ומגבש את בני החברה הישראלית על כל גווניהם, לבני חברה אחת, אשר על דגלה חרוט כבוד האדם".

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

יחידת הוראה - מכבדים את מרכיבי הזהות של הזולת

יחידת הוראה - מכבדים את מרכיבי הזהות של הזולת

יחידת ההוראה למידה "מכבדים את מרכיבי הזהות של הזולת" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך הכבוד.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
הזהות העצמית של כל אדם מתעצבת ומתגבשת לאורך חייו.
בזהות האדם אפשר לזהות מאפיינים מולדים (כמו: משפחה, לאום, מוצא) ומאפיינים הנרכשים במהלך החיים (כמו: כמו מקצוע, תחומי עניין).
גם מעגלי ההשתייכות השונים (כמו: משפחה, קהילה, חברה, מדינה) הם חלק מהותי בגיבוש הזהות ומשקפים את ההתנהגויות, התפיסות
וההגדרה העצמית של האדם.
שלב משמעותי בתהליך זה מתרחש בגיל ההתבגרות שבו עסוק המתבגר בשאלה: "מי אני ומה מקומי בחברה?"
ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית המאפיינת שלב זה תורמת להבנת מקומו של המתבגר בחברה ותפקידיו במעגלי ההשתייכות השונים
ולהבנת הזולת. יחסי הגומלין בין המתבגר לחברה משפיעים אף הם על תהליך זה ותורמים לתחושת השייכות ולחקר העצמי.
היחידה מאפשרת למתבגרים לבחון מרכיבים שונים בזהות שלהם ושל חבריכם בתוך מתן כבוד לייחודיות ולשונות.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערך ניהול קונפליקטים כיתה ד
קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות או בין ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת ...
ערך שיתוף והשתתפות כיתה ה
השיתוף וההשתתפות הפעילה של כל חברי הקבוצה באים לידי ביטוי בנטילת תפקיד, בלקיחת חלק בפעילויות שונות ובשיתוף במסרים אישיים.
עבודת צוות כיתה ה
צוות הוא קבוצה של אנשים הפועלת בשיתוף פעולה ובתלות הדדית, לשם השגת מטרה או השלמת משימה. בהתבסס על הגדרות, על תיאוריות ועל מודלים שונים, המתייחסים לצוות ולמשי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.