דלג אל

מתווה הערכה חלופית - 798-283

חזרה
מתווה פרויקט PBL לבחינות בהתמחות (813-589 ו- 777-589)

​פירוט לגבי אופן ביצוע עבודת החקר (פרק 20 בספר עקרונות הבישול המודרני – מהדורה ניסיונית או בפרק 19 בספר מגדנאות – עקרונות האפייה – מהדורה ניסיונית

עבודת חקר במתכונת PBL
למידה מבוססת פרויקטים (Project Base Learning), המכונה לעיתים גם למידה מבוססת בעיה (problem) או למידה מבוססת תוצר (product), היא שיטת לימוד המאפשרת לתלמידים לרכוש ידע בעודם עסוקים בתרגול מיומנויות המאה ה-21. עבודת החקר מבוצעת בתהליך מתמשך ומובנה הסובב סביב שאלה בעלת עניין לתלמיד, ומסתיימת בעיצוב תוצר המבטא את תהליך הלמידה.

באמצעות שיטה זו התלמידים שואלים שאלות משמעותיות, פותרים בעיות הנוגעות לעולם האמתי ומתמודדים עם אתגרים עיצוביים ויצירתיים. כדי שיוכלו להגיע להישגים, על התלמידים ללמוד לעומק את הנושאים הקשורים לפרויקט, לשאול שאלות ולמצוא להן תשובות בכוחות עצמם. הפרויקט נעשה בחלקו בעבודת צוות של קבוצה קטנה (שלושה עד ארבעה תלמידים בקבוצה), ובחלקו באופן אישי עם הנחיה של מורה אחד לפחות.

פירוט לגבי אופן ביצוע עבודת החקר (פרק 20 בספר) עקרונות הבישול המודרני – מהדורה ניסיונית או בפרק 19 בספר מגדנאות – עקרונות האפייה – מהדורה ניסיונית

  • בחלק האישי מדעי התזונה מוגבר (798283) אין צורך להוסיף את חלק ה"מתכונים".

אולי תתעניינו גם ב...

מבנה בחינות הבגרות
מבנה בחינות הבגרות במקצוע מוביל: מדעי התזונה ובהתמחויות במגמה: בישול מלונאי (3420), אפייה מלונאית (3430)
מבנה הלימודים ותוכניות הלימודים
מבנה הלימודים ותוכניות הלימודים: מקצוע מבוא, מקצוע מוביל והתמחויות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.