תכנון וניהול עסק 30%
התפיסה הרעיונית של התוכנית
פרק ה-30% בתוכנית הלימודים, בא לחשוף את התלמידים לארגונים עסקיים הקיימים במשק, לתהליכי הקמה והפעלה של ארגונים אלו, לפתח יכולות תיכנון, ניתוח אפיון ותאור של ארגונים עסקיים על מגוון הפעילויות המבוצעות בתוך הארגון. בממשקים שבין הארגון לבין הסביבות שבהם פועל העסק לרבות ספקים, לקוחות, מתחרים ושותפים עסקיים.
בתוכנית זו ילמדו התלמידים כיצד להביט על עסקים בעיניים סקרניות, להבין את התהליכים המתרחשים בו ואת הגורמים המשפיעים ומושפעים ממנו.
בפרק זה, התלמידים יחשפו לארגונים עסקיים הקיימים במשק, יכירו את המושגים הראשוניים בתהליך הקמת והפעלת עסק בישראל. יכירו את השימוש בכלים דיגיטליים לקידום וניהול העסק בעולם החדש. התלמידים ילמדו כיצד יש לבנות תשתית ראשונית, לגיבוש רעיון עסקי כדאי כלכלית באמצעות כלי תכנון וניהול. התלמידים ירכשו מיומנויות בסיס בתחום גיבוש הרעיון העסקי, בנית אסטרטגיה שיווקית, בתחום המיתוג והמכירות, תוך ניתוח ההיבטים הכספיים, הניהוליים והרגשיים הכרוכים בניהול עסק.
הלומדים יבינו כיצד להפוך יוזמות ורעיונות למציאות עסקית, תוך שימוש נכון במדיה הדיגיטלית ליצירת תהליכי הפרסו ם ויצירת קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות באמצעות הרשתות החברתיות. יושם דגש מרכזי על חשיבה יצירתית ומתן כלים לבניית תקשורת בין- אישית פונקציונאלית, שתסייע ליציבות העסק ולשדרוגו לאורך זמן.