דלג אל

הצהרת נגישות

התנסויות מקוונות

חזרה
התנסויות מקוונות - פתיח

במהלך שבוע החקר גופים העוסקים בתחומי מדע וטכנולוגיה (מוזאונים, מרכזי מדע וגופים נוספים) קיימו מפגשים חווייתיים של התנסויות מרחוק.

בתי ספר יסודיים (כיתות ה'-ו')

צפיפות המים ומשבר האקלים
מירב בינשטוק, מרכז אילן רמון באר שבע

שינוי האקלים

ציוד נדרש: יש להכין מראש 2 כוסות בעלות נפח זהה ( 2 כוסות זהות) מלאות במיי ברז קצת מעל החצי , 2 ביצים לא מבושלות , כף, חצי כוס מלח

חדר בריחה – טביעת רגל אקולוגית
עדי חזן, מרכז מדעים - שדות נגב

חדר בריחה וירטואלי, המתמקד בטביעת רגל אקולוגית של תושבי כדור הארץ ובהשפעתה על משבר האקלים.

ציוד נדרש: מחשב, מקרן, רמקולים

חדר בריחה – טביעת רגל אקולוגית
מרכז מדעים – שדות נגב

חדר בריחה וירטואלי, המתמקד בטביעת רגל אקולוגית של תושבי כדור הארץ ובהשפעתה על משבר האקלים.

ציוד נדרש: מחשב, מקרן, רמקולים

ניסויים והדגמות בנושא שינוי האקלים (בערבית)
המרכז לחינוך מדעי אגודת הגליל

במפגש זה נערוך ניסויים, סדנאות והדגמות לתופעת שינוי האקלים על היבטיה השונים. נבחן מהן השפעותיה על הקרקע ועל פוריותה, על התעשייה הירוקה ועל ניצול משאבי הטבע כאלטרנטיבה לניצול משאבים מתכלים.

אומרים שהיה פה שמח: מבט אבולוציוני על אקלים
מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע

בתקופה האחרונה כולם מדברים על אקלים, שינויי אקלים והשלכותיהם על עתידם של בני האדם ובעלי החיים. שינוי המציב בפנינו שאלות מרתקות כמו: מה זה בכלל אקלים? האם הוא תמיד היה כאן? האם היה בעבר צורך להקים ועידות נגד עצים? אילו התאמות חדשות ייתכן שנראה בקרב בעלי החיים? והאם זאת הפעם הראשונה בתולדות כדור הארץ שמין ביולוגי מחולל שינוי כה דרמטי בסביבה?

במפגש סוער ומסעיר במיוחד זה נצא למסע בעקבות שינויי האקלים שחווה כדור הארץ במהלך 4,600 מיליוני השנים האחרונות וננסה להבין יחד כיצד תיראה האבולוציה שלנו ומה צופן לנו העתיד!

ציוד נדרש: מסך, רמקולים ואפשרות למענה לשאלות בכלי מנטימיטר (מחשב או טלפון של המורה או של התלמידים)


חטיבת ביניים (כיתות ז'-ט')

האוויר שסביבנו (כיתה ז')

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים

בתוכנית המוצעת נכיר את הרכב האוויר ונתנסה בחקירת תכונות הגזים המרכיבים את האוויר.

האם אוויר יכול להיות נוזל? מה יקרה לבלון שנכניס אותו לחנקן נוזלי?

נכין לעצמנו משקה סודה, נלמד כיצד נוצרת רוח ונחקור יחד גורמים המשפיעים על זרימת גזים ונוזלים.

ציוד נדרש: מחשב עם מיקרופון, מסך, מקרן, רמקולים

קשה לעיכול – סדנה בנושא מזון ומשבר האקלים (כיתות ז'-ט')

מרצה: הדס שלומי, הרשת הירוקה

מה הקשר בין המזון שלנו לאקלים כדור הארץ? האם זה משפיע על האחר?

ציוד נדרש: מחשב, מקרן, רמקולים

אופנה מהירע – סדנה בנושא אופנה ואקלים (כיתות ז'-ט')

מרצה: אלה עזריה, הרשת הירוקה

איך התוכן של הארון שלי משפיע על אקלים כדור הארץ?


פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.