דלג אל

הצהרת נגישות

מערכות ותהליכים בצמחים

מערכות ותהליכים בצמחים

"שעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלוֹ והחזירוֹ על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי; תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך"

(מדרש רבה, קהלת ז, א)

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חלקי הצמח ותפקודיהם
חלקי הצמח ותפקודיהם
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

נושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידת ההוראה "חלקי הצמח ותפקודיהם" עוסקת באפיון איברי הצמח השונים וחשיבותם לתפקודו התקין של הצמח כיצור חי. היחידה עוסקת במבנה ובתפקוד של צמחים מכוסי זרע שנקראים גם בעלי פרחים (מתפתחים לפירות ולזרעים). יחידה זו היא חלק ראשון משתי יחידות ההוראה העוסקות בנושא. בקרוב תעלה יחידה נוספת שתעסוק בגבעולים, בפרחים ובשורשים ותסכם את נושא מבנה הצמח.

חזרה לראש הדף

מאמרים לצעירים

מאמרים לצעירים

מאמרים מדעיים שפורסמו בכתב העת המדעי המקוון Frontiers for Young Minds. המאמרים נכתבו על-ידי מדענים מובילים בשפה הנגישה לקוראים צעירים ועל פי הערותיהם והארותיהם.

כיצד פירות מַבְשִׁילִים?

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

עונות השנה
מה גורם לחילופי העונות? מהם מאפייניה של כל עונה?
חשיבות המגוון בצמחים
האם ניתן לייצר רהיטים מפטריות? מהי חשיבות הצמחים לאדם? אילו פתרונות טכנולוגיים משפרים ומקדמים את יכולתו של האדם לגדל צמחים? כיצד מעבד ומפיק האדם חומרים מצמחים?
מערכת הנשימה
מה חשיבותו של החמצן לקיום יצורים חיים? מהי חשיבותה של מערכת הנשימה? מהו מבנה מערכת הנשימה וכיצד היא מתפקדת? כל זאת ועוד אפשר ללמד את התלמידים בדרכי הוראה מגו...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.