תוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי

חזרה
חזרה לראש הדף

תוכנית הלימודים לתשפ"ד

בצל האתגרים שאנו נדרשים להתמודד עמם בתקופת חירום זו עברה תוכנית הלימודים מיקוד והתאמה נוספת, במטרה להבטיח עמידה במטרות הוראת המקצוע ושמירה על שיגרת למידה במידת האפשר.

בתי ספר שמקיימים מסגרת לימודים קבועה והוראת מדע וטכנולוגיה מתקיימת בהלימה לשעות המוגדרות במסמך ארגון הלמידה תשפ"ד, מצופים ללמד בהתאם לתוכנית הלימודים הרגילה. בתי ספר שמלמדים באופן משולב (למידה מרחוק ולמידה פנים אל פנים) ובתי ספר זמניים לתלמידים שנעקרו מבתיהם, ילמדו בהתאם ל"מפרט לשעת חירום".

במפרט לשעת חירום, צומצמו כ- 20 אחוזים נוספים מתכני הלימוד לשנה"ל תשפ"ד. בסך הכול צומצמו כ-40% מהתכנים. התכנים שצומצמו סומנו בצבע תכלת (תקופת הקורונה) או בקו חוצה ובהדגש בצבע תכלת (צמצום נוסף בשנה זו).

כמה עקרונות הנחו אותנו בבחירת נושאי הלימוד למיקוד הנוסף:

  • תכנים שנלמדים באופן ספירלי.
  • תכנים שלהבנה שלהם נדרשת יכולת הפשטה (חשיבה מופשטת).
  • תכנים המזמנים למידה התנסותית: ניסוי, תצפית, בניית דגם, משחק, תצלום.
  • תכנים שמזמנים ביסוס של מיומנויות לומד עצמאי בכיתה ובבית (לדוגמה הקורסים הדיגיטליים לתלמיד, ניסויים ביתיים).

יחד עם זאת חשוב לציין כי מכלול הנושאים בתוכנית הלימודים מייצגים תכנים חשובים ורלוונטיים לתלמיד. עדכון המיקוד והעברת תכנים נוספים לרשות אינם מעידים על חשיבות נושא כזה או אחר, אלא על מתן מענה לתנאים שנוצרו בעת הזאת ולעקרונות שהוצגו לעיל.

חזרה לראש הדף

לפרטים נוספים

לשאלות והבהרות ניתן לפנות לגב' ד"ר רוחמה ארנברג ממונה תכנון קוריקולרי, אגף מדעים במשרד החינוך.

אולי תתעניינו גם ב...